Backup foto's: "kan geen gegevens van het bronbestand lezen" Wat nu?

Mijn laptop was gecrasht en een vriend van mij heeft zoveel mogelijk bestanden verplaats naar een backup schijf. De meeste bestanden heb ik inmiddels over kunnen zetten naar mijn nieuwe laptop, maar ik krijg bij enkele foto's (voornamelijk van een kamp) de foutmelding "kan geen gegevens van het bronbestand lezen"

Het vreemdste is, dat de miniaturen van de foto's wel worden getoond, maar daadwerkelijk openen werkt niet. De bestandsgrootte klopt ook in verhouding met de andere bestanden.

Waar kan de fout zitten en hoe kan ik dit herstellen?

Ter verduidelijking: Het is een nieuwe en van prima kwaliteit backup externe hardeschijf, die ik van mijn vriend leen en vanuit daar zijn alle foto's succesvol van mijn oude kapotte laptop wél verplaats naar deze schijf. Dit was een lang proces, maar succesvol. Nu kan ik deze bestanden van deze nieuwe externe hardeschijf niet op mijn nieuwe laptop overbrengen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

waarschijnlijk omdat je oude laptop gecrashed is, zijn deze file corrupt geraakt op de oude hardrive (beschadigde sectors ?)
En zonder discriminatie overgezet in de backup
ik vraag me af of je ze nog terug kan krijgen
vanaf de nieuwe schijf. want daar zijn ze met fouten en al overgezet.

Als je de oude laptop nog hebt
kan je misschien met een boot cd (hirens boot cd opstarten een schijfherstel met foutherstel proberen
waarschijnlijk zijn bepaalde sectors beschadigt?

Op hirens zit vast wel een tooltje dat kan proberen deze te herstellen.
er zijn er verschillende dus even geod keizen welke de meest belovende is
en probeer daarna alleen de foto,s die nu corrupt zijn er af te halen.

(Succes is niet gegarandeerd)
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
tja hij leest blijkbaar het bestand tot net na de thumbnail
maar als je deze dan zo gekopieerd hebt
dan is dat stukje dat fout is of overgeslagen of zo fout gekopieerd dat het onherstelbaar is
hoe een programma een bestand leest en bewerkt is mij ook een raadsel maar er is blijkbaar toch een fout in de code geslopen probeer deze eens ? http://www.wondershare.net/ad/photo-recovery/?gclid=CMTy2ZGNuLMCFWbKtAodGBEAKQ dat ziet er veelbelovend uit