Ik ben op zoek naar een laptop, en nu weet ik niet wat het beste voor mij is.Ik wil een acer of een hp. Welke prosessor?

Wat is het verschil bv tussen een T6500 en T8100?
Ik wil graag een breedbeeld 17'', en ik gebruik hem voooraal voor spellen msn foto;s film kijken enz.
Wat heb ik dan nodig aan geheugen en snelheid enz? Ik weet echt niks van computers. Wie kan mij helpen?
Gr Karin

Toegevoegd na 5 uur:
nu heb ik deze gezien:
Specificaties:
- Aspire Extensa 7630-662G25MN p/n: Extensa 7630-662G25MN
- Beeldscherm: 17" TFT WXGA+
- Cpu: Intel® Core2 Duo processor T6600 (2.2GHz/FSB: 800MHz/2MB L2 cache)
- Geheugen: 2GB DDR2 RAM (2x 1GB)
- Harde schijf: 250GB HDD (5400rpm)
- VGA kaart: Mobile Intel Graphics Media Accelerator X4500HD shared
- Optical: Super Multi DVD-RW Double Layer
- Accu: 6-cell Li-ion
- Netwerk: Wireless LAN 802.11b/g/n
- Overige: 5-in-1 card reader, 0.3MP Crystaleye webcam
- Software: Windows Vista® Home Premium
- Garantie: 1 jaar garantie

en de prijs is 399 euro.

Is dit wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk daarnaast ook even naar het scherm.
Die "glazen" schermen zien er heel mooi uit, maar hou er rekening mee dat die erg weerkaatsen, als je bijvoorbeeld zoals ik vaak op het bankstel werk, met een lamp achter je, is het niet echt fijn.

Antwoorden (2)

Acer en HP zijn goede merken, het is maar net welke biedt wat je zoekt.

Het verschill tussen een T6500 en een T8100 is met name de snelheid, hoe hoger het nummer hoe sneller of eigenlijk beter de processor kun je vanuit gaan.

Voor het msnen en foto's en films bekijken voldoet de T6500 ruimschoots, speel je zwaardere spellen kies dan de T8100.

De opslagcapaciteit is niet zo heel erg van belang tenzij je veel download, het werkgeheugen wel. Zorg ervoor dat je minimaal 3GB geheugen hebt, Windows 7 en Vista vragen namelijk veel geheugen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acer is een consumenten merk, HP een zakelijk merk. Dit houdt in dat er aan een HP hogere kwaliteitseisen worden gesteld. Dit merk je in de prijs, maar dat betaald zich terug in kwaliteit en service. Welke processor, is lastiger te beantwoorden daar je het doel van de laptop niet hebt aangegeven. Een ding is zeker ga nooit af op het advies van Mediamarkt en collegaconcurenten deze personen staan er alleen voor hun eigen provisie en hebben over het algemeen geen kaas gegeten van computers.

Toegevoegd na 4 minuten:
Had een stukje gemist van de vraag in jouw geval is een singel of dualcore processor voldoende met een kloksnelheid tussen 2.4 en 3.8. Wat het geheugen betreft ga je 32 bits of 64 bits draaien bij 32 bits is 3 GB voldoende bij 64 bits 4 GB iedergeval met vista dit komt de performence zeker ten goede.

Toegevoegd na 6 minuten:
3.8 is natuurlijk 2.8. Typefout. Let ook even op bij de aanschaf wat de laptop voor extra poorten aanbied.