Kan je in de supermarkt ook een foto, op je mobieltje, van de streepjescode van je klantenkaart, gebruiken?

In de reclame met Ali B en Brownie, gebruikt Ali een foto van de streepjescode van Brownies klantenkaart bij de kassa.. maar kan dat eigenlijk wel?
M.a.w. kan een streepjescode van foto op een mobieltje gescand worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Amadea
11 jaar geleden
Lijkt me wel dat dit kan. Anders waren er nooit QR-codes geweest. Die kan je met de camera van je mobieltje aflezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je camera een QR code lezen is wat anders dan een foto op een schermpje scannen met een kassa, lijkt me..

Het beste antwoord

Ja, dat kan,
heb je echter de pech (zoals ik)
wil de cassiere van de AH XL toch echt een fysieke kaart zien.
En aan de kassa zullen ze waarschijnlijk je telefoon niet accepteren als "bonus-kaart"

uiteindelijk zijn dit momenteel al achterhaalde toestanden

Toegevoegd na 2 minuten:
en een beetje meewerkende -"moderne" cassiere heeft geen probleem met een "telefoon-bonuskaart"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Bij AH XL maak ik altijd mee dat de caissières een bonuskaartje van de winkel bij de kassa hebben liggen. Dus de klant krijgt wel de korting, alleen niet de airmiles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vandaag bij de bioscoop mijn kaartjes uit de automaat gekregen door de barcode uit het schermpje van mijn mobiel te laten scannen. Technisch gezien is het dus prima te doen, maar het ligt, inderdaad, aan de medewerking van de persoon achter de kassa of ze dit accepteren.

Andere antwoorden (1)

Ben gisteren naar de jaarbeurs geweest met een toegangskaart met bar-code in de mailbox. Geen probleem. Heb in Frankrijk ook gezien dat klantenkaarten uit een iPhone werden gescanned.