is ht mogelijk om programma's (spellen e.d.) op te slaan op Lokale schijf (D:)?

ik sla nu alles op op de (C:) schijf. maar die is bijna vol. is het nu mogelijk om over te schakelen nar de (D:) schijf? zo ja,hoe doe ik dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is niet echt sprake van 'overschakelen'. De 'd' schijf was altijd al gewoon te gebruiken. Bij het installeren van software kun je kiezen waar je de software wilt installeren. Als je altijd de standaard optie kiest (dus zonder iets te veranderen op 'next' drukt) installeert bijna alle software automatisch op de 'c' schijf. De doellocatie kun je simpelweg in het installatieprogramma veranderen naar een map op de 'd' schijf.

Vanaf nu kun je dus gewoon op de 'd' schijf gaan installeren. Je zou kunnen kiezen voor een verdeling waarbij al je programma's op de 'c' schijf staan en al je films en muziek etc. op de 'd' schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is de programma's te deinstalleren en dan te installeren op de D: schijf. Verplaatsen lukt niet vanwege o.a. de registratie van Windows en je zelf de icoontjes op je bureaublad moet aanpassen als je weet hoe dat moet.
Hopelijk heb je alle CDs/DVDs of dowloads nog. Bij spelletjes ben je wel de score kwijt. Als je bv een tekenprogramma hebt kun je ook nog instellen waar de resultaten komen te staan. Kun je ook naar de D: schijf verhuizen als je wilt.