Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb nu via de kabel van upc internet, nu wil ik een smartphone waarmee ik via wifi kan internetten, Ik wil de kabel wel behouden. Kan dit en hoe?

dus ik wil via de kabel internetten maar op de smartphone via gratis wifi. Maar ik ben echt een leek en snap er niet veel van, Kan dit dan via een router?

Toegevoegd na 1 dag:
nou het duurt even. Wist niet precies hoe ik moest antwoorden. Maar ik heb een arris modem TM402B. Heeft volgens mij geen wifi. Maar kan ik dan hier een router op aansluiten die wel wifi heeft en dan vervolgens internetten via de kabel en via wifi op de smartphone internetten?

Toegevoegd na 1 dag:
oke, hartstikke bedankt voor je snelle reactie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je router of modem een draadloos netwerk functie heeft kan dit. Misschien kun je beter even een belletje doen naar UPC en vragen of jou router/modem dit ondersteunt. De meeste routers die bij een internet pakket zitten rond deze tijd heeft wel een wifi functie.

Als je de model(naam) van je router/modem als reactie zou neer kunnen zetten kan ik je misschien wel vertellen of deze een wifi functie heeft, vaak kun je dit ook zien op de router zelf door een wifi logo of iets wat er op lijkt. Je kunt overigens gewoon gebruike blijven maken van kabel internet.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zie dat de vraag uitgebreid is, Ja je kan een aparte wifi router kopen en deze op een andere router / modem aansluiten, dat is geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing