Kan ik een extra router aanschaffen waarop ik alleen de xbox aansluit?

Ik woon in een appartementencomplex en deel het internet met andere bewoners. De eigenaar regelt het internet. Het internet is prima want via de laptop kan ik downloaden met 3mb/s. Nou heb ik alleen problemen met de XBOX 360 aansluiten. Ik blijf maar melding krijgen dat mijn NAT type strict is of ik krijg een melding over DNS. Nou weet ik zelf hoe ik dit kan oplossen alleen daarvoor moet ik in de router komen. De eigenaar heeft echter de inloggegevens veranderd en wil deze niet aan mij verstrekken omdat hij bang is dat ik dan het internet voor iedereen naar de klote help. Is er een mogelijkheid dat ik mijn eigen apparaat aanschaf die het internet van de eigenaar doorlinkt ofzo?
Iets van een extra router die ik alleen koppel aan mijn xbox zodat ik hierin zelf de juiste poorten kan openzetten maar wel gebruik maak van zijn internet. Dus dat ik niet een eigen abonnement hoef af te sluiten?
Of zijn er andere dingen die ik kan doen zodat ik wel normaal op XBOX live kan?

Alvast bedankt!

Mark

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan je internet via de kabel krijgen in jou appartement of is er alleen draadloos?

Antwoorden (3)

Als je wel 'fysiek' bij de router kunt komen dan zou je het eens kunnen proberen met een paar lichtnet netwerkadapters (HomePlug). Deze sluit je aan op de router en het stopcontact en vervolgens heb je internet via het stopcontact. Dit geeft waarschijnlijk ook een veel snellere en stabielere verbinding dan Wi-Fi opvangen en weer doorgeven (als het werkt).

Zie bron voor een voorbeeld van Sitecom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik heb het product bekeken en het ziet er wel handig uit. Ik heb wel nog een paar vraagjes die jij dan misschien weet.
Moet ik dan niet in de router iets instellen om deze goed te koppelen of is de kabel tussen stopcontact en router genoeg en hoef ik verder geen gegevens in te vullen?
Als ik het goed begrijp steek ik dan de 2e adapter hier in het stopcontact en dan doe ik een kabeltje in mijn xbox. Maar dan is toch nog altijd de NAT type strict of is dit niet meer van toepassing als je de xbox via een draad hebt aangesloten? Mark
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is hoef je niks in te stellen. Deze homeplugs zijn Plug&Play. De andere adapter steek je inderdaad in het stopcontact en de kabel gaat in je xbox. Ik weet alleen niet hoe groot het appartementencomplex is en of iedereen gebruik maakt van hetzelfde lichtnet. Iemand die hier iets meer van weet? De support site van Xbox stelt: 'Als u een bedrade modemverbinding gebruikt, zou u geen NAT-waarschuwing moeten krijgen.' Ik neem aan de de NAT-waarschuwing dus zal verdwijnen, maar ik heb hier helaas niet genoeg verstand van. Hopelijk reageert er iemand met meer kennis van deze zaken. Succes Mark!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke!.. Heel erg bedankt voor je antwoorden.. Ik wacht nog even af of er nog reacties van anderen komen op jouw punten en anders denk ik dat ik het maar ga gokken en bestellen.. Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem. We hebben ze hier thuis ook en het werkt perfect i.c.m. de Xbox 360. Je kunt anders ook gewoon een nieuwe specifieke vraag stellen over die homeplugs i.c.m. een appartementencomplex en NAT. Hopelijk leest iemand die er verstand van heeft het dan. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga ik doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is helemaal geen antwoord op de vraag. Dit lost helemaal niet het NAT probleem op. Als je direct op de modem gaat spelen los je natuurlijk je NAT problemen op, echter kan er dan niemand anders meer internetten. De router zal toch altijd de blokkade opwerpen en een router moet er toch tussen staan. Nog een extra router er tussen zetten helpt dan ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gaat niet werken de netwerkadapters moeten op de zelfde groep zijn aangesloten ik weet bijna zeker dat dit bij jou niet het geval is
Ja je kan een andere router kopen alleen los je daar het probleem niet met op. Uiteindelijk moet je toch door de router van de eigenaar.

Je moet gewoon de eigenaar ervan overtuigen dat je even met zijn tweeën de NAT van strict afhaalt. Hij hoeft niet bang te zijn voor problemen, zelfs als ALLES misgaat reset je de router en is er nog niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Probleem is alleen dat ik niet met de eigenaar in contact kan komen. Ik heb helemaal geen gegevens (alleen zn bankrekeningnummer) hij heeft overal zn mannetjes voor. Zo heeft hij dus ook een mannetje voor het internet. Maar hij geeft aan dat hij geeneens weet wat NAT is (lekker internetmannetje), dat hij niet zomaar instellingen gaat veranderen omdat internet het nu doet, dat hij sowieso niks mag doen zonder opdracht van de eigenaar en dat hij de gegevens van de eigenaar niet mag verstrekken dus kan ik de eigenaar ook niet bereiken.
Heel handig allemaal! Wat wel vreemd is dat hij niet altijd strict aangeeft. Als ik de router aan en uit zet pakt hij hem bijvoorbeeld gewoon normaal. Daarna valt echter na half uur ofzo de verbinding weg en dan staat ie op strict. Zou het niet mogelijk zijn dat als ik via die homeplugs een rechtstreekse verbinding heb en dat dus de internet nooit meer uitvalt en dan altijd Nat open blijft? Mark
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je snapt blijkbaar niet dat je via die homeplugs ook weer door de router gaat. Je MOET altijd door de router, behalve als je direct het modem in gaat. Dan hebben andere geen internet. Wat je wel kan doen is de router hard resetten en dan heb je er weer toegang tot (je kan gewoon opzoeken wat de standaard login is van elke router) en dan de router van strict afhalen.
Spreek desnoods af met de eigenaar dat je je eigen router naast zijn router mag plaatsen. Dus beide routers achter een switch. Dit moet dan natuurlijk wel ondersteund worden door de provider. Is dat niet zo dan moet je de eigenaar zien te overtuigen dat zijn router achter die van jou mag staan in het netwerk. Als de eigenaar dan merkt dat jou router toch iets mocht doen dat de internettoegang voor iedereen naar de haaien helpt kan hij gewoon jou router ertussen uit gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik stuur je dezelfde reactie als op het voorgaande antwoord omdat ik dan in principe met het zelfde probleem zit: Probleem is alleen dat ik niet met de eigenaar in contact kan komen. Ik heb helemaal geen gegevens (alleen zn bankrekeningnummer) hij heeft overal zn mannetjes voor. Zo heeft hij dus ook een mannetje voor het internet. Maar hij geeft aan dat hij geeneens weet wat NAT is (lekker internetmannetje), dat hij niet zomaar instellingen gaat veranderen omdat internet het nu doet, dat hij sowieso niks mag doen zonder opdracht van de eigenaar en dat hij de gegevens van de eigenaar niet mag verstrekken dus kan ik de eigenaar ook niet bereiken.
Heel handig allemaal! Wat wel vreemd is dat hij niet altijd strict aangeeft. Als ik de router aan en uit zet pakt hij hem bijvoorbeeld gewoon normaal. Daarna valt echter na half uur ofzo de verbinding weg en dan staat ie op strict. Zou het niet mogelijk zijn dat als ik via die homeplugs een rechtstreekse verbinding heb en dat dus de internet nooit meer uitvalt en dan altijd Nat open blijft? Mark
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je altijd testen natuurlijk, hoeft de eigenaar of het internetmannetje niet eens iets van te weten. Zet een switch voor de router en vertrek van daaruit met een homeplug (als deze inderdaad tot bij jou xbox geraakt via het stroomnetwerk!). Als de provider het ondersteunt heb je geluk. Dan bypasseer je de router van de eigenaar. Als je geen powerline-adapters of switch zelf hebt liggen probeer het dan wel te lenen. Het zou zonde zijn als je kosten doet en het uiteindelijk toch niet blijkt te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat bedoel je dan precies met een switch?
Ik zal inderdaad eerst eens wat mensen navragen of hun thuis zoiets hebben liggen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een switch is een soort 'slimme' hub. Het is als een router maar zonder routerfunctie. Met andere woorden het stelt je in staat meerdere netwerkapparaten aan je modem te hangen. Hierdoor herkent de isp wel al deze netwerkapparaten en zal deze enkel van een ip-adres voorzien als er ook meerdere netwerkapparaten door het afgesloten abonnement worden ondersteund. Google anders eens op netwerkswitch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor soort router is het eigenlijk? Een modem/router? Dan zal de oplossing van Daki niet werken. Geef eens merk en type.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor de late reactie maar ik was dit weekend bij mn ouders dus kon het niet nakijken.
Het is een cisco linksys E1200, met een leuk briefje erop geplakt met AFBLIJVEN.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het wel het handigste als ik gewoon zelf internet afsluit. Probleem is echter dat ik geen telefoonaansluiting heb in mijn studio. Nou hoorde ik dat het tegenwoordig mogelijk is om het internet aan te sluiten op het TV/Radio signaal (de uitgang waar ik momenteel een kabel naar de tv heb zitten)?
Is dit inderdaad mogelijk? Zo ja, wat raden jullie mij dan voor abbonement aan? Het internet moet goed zijn, ik download veel en wil mijn xbox erop aansluiten. Wat betreft de tv heb ik weinig voorkeuren. Is het overigens geen probleem dat er dus wel al een tv en internet signaal is geregeld door de eigenaar? Kan ik dan wel gewoon mijn eigen internet en tv aansluiten zonder dat het gevolgen heeft voor alles wat de eigenaar al heeft geregeld?
Niet dat hun signaal afneemt of dat hij dadelijk voor allebei de dingen betaald ofzo? Alvast bedank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is internet via de kabel en veel beter dan via de telefoonaansluiting. Het is afhankelijk van provider tot provider welke diensten hij aanbiedt (fth, adsl of kabel, jij moet dus op zoek naar een isp die zijn diensten (ook) via de kabel aanbiedt). En je dient er ook rekening mee te houden dat deze isp zijn diensten moet kunnen leveren in jou regio. De vraag is natuurlijk ook hoe heeft de eigenaar internet? Mogelijk zit jou tvsignaal al achter de netwerkverdeler van de eigenaar waar zijn modem op is aangesloten. Dan wordt het een hele goeie vraag of die isp hier een 2de modem i.c.m. een ander abonnement op kan aansluiten. Informeer desnoods eerst even naar het abonnement van de eigenaar.