wat kan het betekenen als mijn computer elk half uur een kort maar duidelijk klanksignaal geeft?

het signaal,een "pliep",is er 12 na het uur en 12 na het halfuur.als ik van internet afga gebeurt het niet.

11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Heb je toevallig recentelijk een add-on voor je browser geïnstalleerd? Zo ja, zet eens alle add-ons uit en kijk of het dan ophoudt. Als je Firefox hebt kun je via help -> 'herstarten met uitgeschakelde add-ons' makkelijk opnieuw opstarten zonder add-ons. In andere browsers moet je ze even handmatig uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niko
11 jaar geleden
ik heb geen add-ons geinstalleerd.ik heb wel je raad opgevolgd en een herstart met uitgeschakelde ads gedaan.heb ook firefox geherinitialiseerd het verschijnsel blijft.om 19.42 was de pliep er weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm. Komt het geluid uit de computer of uit de speakers?
niko
11 jaar geleden
uit de speakers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké. Misschien kun je eens kijken of er tussen je programma's (start - configuratiescherm - programma's) iets staat wat je pas geleden hebt geïnstalleerd. Je kunt ook even kijken (eventueel via het programma CCleaner) welke applicaties er tijdens het opstarten van Windows ook mee opstarten. Je kunt ook overwegen om je systeem te herstellen naar een datum waarop je nog geen last had van deze vreemde geluidjes. Mogelijk biedt dat de oplossing.
niko
11 jaar geleden
systeemherstel vanmorgen gedaan.het enigste dat ik recent heb geinstalleerd is nieuwe printer.ook al ge deinstalleerd.ben nou met grote scan bezig.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je zou je computertijd eens tien minuten vooruit kunnen zetten, en dan kijken wanneer de piep komt. Komt de piep dan bijvoorbeeld om 19:02 (op dat moment denkt jouw computer dat het 19:12 is), dan is het iets in jouw computer dat die piep veroorzaakt. Komt de piep dan nog steeds om 19:12, dan komt de piep van iets dat *buiten* jouw computer zit. Immers, om 19:12 (het moment waarop de piep komt) denkt jouw computer dat het 19:22 is.
niko
11 jaar geleden
@Cryofiel.ik gaf al aan,in de toelichting,dat het niet gebeurt als ik van internet afga,dus komt het van "buiten". @.eNd.er is geen telf.of iets dergelijks.
niko
11 jaar geleden
na gisteren systeemherstel,grote scan,firefox opnieuw geinstalleerd en gisteravond laat nog een uitgestelde windows update geinstalleerd te hebben,was het pliep vanochtend verdwenen.waar het precies aangelegen heeft,weet ik dus niet.iedereen bedankt voor de hulp.aangezien er maar 1 antwoord was,de rest reactie`s, wordt dat dus het beste .
niko
11 jaar geleden
zie laatste reactie van mij.