Hoe kan ik mijn startpagina terug veranderen?

Ik heb onlangs een programma gedownload en wanneer ik nu firefox of chrome open heb ik een andere startpagina en zoekmachine. ik heb de startpagina dan terug veranderd maar telkens ik internet terug open start hij weer met de verkeerde startpagina. Ik denk dat er ergens een blokering is ingevoegd.
Kan iemand dit oplossen?

heb ook al firefox opnieuw geïnstalleerd.. helpt niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Grote kans dat er tijdens het installeren van dat programma een extra toolbar of andere Malware is geïnstalleerd.

Kijk even bij je software (start - configuratiescherm - programma's) of je iets kunt vinden en verwijder deze. Zoek bijvoorbeeld naar de naam die startpagina.

Vervolgens kun je de computer nog eens scannen met Malwarebytes (zie bron).

Als dan nog steeds niet alles opgelost is kun je de browser (Firefox en/of Chrome) herstellen.

Firefox: ga naar 'help' -> Troubleshooting Information -> reset Firefox. Mogelijk zijn bij jou deze begrippen in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, ik had tussen in configuratiescherm het programma kunnen verwijderen, maar de startpagina ging nog steeds niet weg, na firefox gereset te hebben is het probleem wel opgelost!

Andere antwoorden (1)

in firefox is het in je browser EXTRA, dan OPTIES aanklikken. Onder het tabblad ALGEMEEN. Daar kan je de startpagina goed zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
onder google chrome zal het niet veel anders zijn, ook al werk ik zelf niet met chrome.