Welke van de volgende processors is effectief de beste en waarom?

Dit zijn 3 processors die je kan selecteren voor een computer bij Dell, in volgorde van prijs
(duur naar minder duur)
1: Intel® Core™ 2 Quad Processor Q9400 (2.66GHz, 1333MHz FSB, 6MB L2 cache)
2: Intel® Core™ 2 Quad Processor Q8200 (2.33Ghz, 4MB, 1333MHz)
3:Intel® Core™2 Duo Processor E8400 (3,00 GHz, 1.333 MHz FSB, 6 MB cache)

Ik vind het nog het verassendste dat de derde en minst dure de hoogste GHz waarde heeft.
Maar in ieder geval kan iemand hier enig verhelderend licht op schijnen want ik tast geheel in het duister.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

de quad processor heeft zoals het woord zegt 4 processorkernen om berekeningen en videobewerkingen uit te voeren. De Duo processor 2 kernen. Bij dezelfde kloksnelheid zou een quad-processor bijna dubbel zoveel bewerkingen kunnen uitvoeren als een duo. De quads zijn uiteraard duurder dan de duo's en ook van belang is de kloksnelheid : aantal bewerkingen/sec. Dus in jouw vb. is de eerste de duurste omdat deze een hogere kloksnelheid (nl. 2.66 GHz) heeft en de 2de maar 2.33. De 3de is een Duo weliswaar met een hogere frequentie maar slechts de helft kernen, dus zelfs trager dan de tweede. Vandaar dat deze in vergelijking met de eerste twee de goedkoopste is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ach zo dat klinkt logisch inderdaad, alleen nu las ik ergens dat een duo beter dan een quad zou zijn voor spelletjes hoe kan dit als een duo gewoon trager is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt inderdaad wat Nightmar3 zegt. De spellen waarvoor de quad betere resultaten zou opleveren, zijn er nog niet. Meer info kan je ook vinden op vb. http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7517-core-2-duo-processor-en-core-2-quad.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
okay dan =), denk dat het zo inderdaad wel helder is =)