Is het technisch mogelijk, om een overgezet pdf-document in Word, om hierin tekst aan te passen?

Ik heb een PDF-document overgezet in Word, via kopiëren, klembord, plakken etc.; met de bedoeling, om een paar tekstwijzigingen aan te brengen.
Het document houdt echter de indelingen van een PDF-document vast. Ik weet, dat het moeilijk is, om wijzigingen aan te brengen, maar is het technisch uitgesloten of zijn er toch nog alternatieven?

Toegevoegd na 2 uur:
Iedereen bedankt voor zijn/of haar inbreng. Het is technisch wel mogelijk; maar er hangt weer een prijskaartje aan. Ook kun je schijnbaar gratis software downloaden; maar als puntje bij paaltje, blijkt het toch niet te werken en wordt het document maar voor 50% omgezet. Met andere woorden eerst registreren en betalen; anders is het niet mogelijk. Er was ook nog een vraag van iemand of het mijn pdf-bestand is. Dat laatste is het geval; ik heb namelijk een machtiging van een persoon gescand. Maar nogmaals via bewerken is het niet mogelijk de tekst aan te passen; wel uiteraard als men Adobe koopt; maar voor incidentele gevallen,zoals in mijn situatie, is dat uiteraard geen optie.

Toegevoegd na 1 dag:
Biertje heeft gelijk. Het kan via Open Office Org.
Iedereen bedankt en Biertje in het bijzonder

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook de PDF direct bewerken, dat kan ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook mijn antwoord.

Het beste antwoord

Je zou ook de PDF direct kunnen bewerken d.m.v. de Sun PDF import in Open Office.

Zie het antwoord van babyfaced op deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-pdf-bestand-bewerken-bewerkt.35851

Ik heb het getest en het werkt prima voor de tests die ik gedaan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik ook eens proberen!

Andere antwoorden (5)

Het is mogelijk, dit kan over het algemeen met alle betaalde pdf pakketten. De vraag of dit gratis kan, kan ik helaas niet beantwoorden, dit heb ik in de praktijk nog niet gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmm is dit iets?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=381340
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google even op het programma pdftiger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het begrijp is dit niet jouw eigen pdf bestand (? want anders kon je er zelf wel wijzigingen in aanbrengen), dus moet je je eerst afvragen of het geoorloofd is om er uberhaupt tekstwijzigingen oid in aan te brengen. Mocht dat wel het geval zijn, dan kun je wellicht de tekst kopieren en plakken in kladblok, waarna je het vandaaruit weer kopieert en plakt als platte tekst en verder bewerkt in Word.

Bijbehorende plaatjes kun je ook in het pdf bestand selecteren en plakken in een grafisch programma, en zo kun je er op je eigen manier weer een heel eigen pfd bestand van maken met een programa als bijvoorbeeld pdf-creator. Deze installeer je als een printer, en je schrijft deze bestanden ook weg als zijnde een pdf bestand via de printoptie.

Het is in ieder geval een optie om de tekst aan te passen en weer op te slaan als een pdf bestand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je scant het gelijk met OCR (Optical Character Recogniction) in en maakt er direkt een bewerkbaar Word-bestand van.

Waarom zou je machtiging willen bewerken? Of laat die persoon een nieuwe, juiste machtiging ondertekenen, dan ben je direkt klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou dit lukken met een ingewikkeld opgezette PDF? Ik heb het al lang niet meer gebruikt, heb je hier ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het goed werkt, indien men het raamwerk als PDF/JPG inscant, de oude teksten verwijderd en dan en de nieuwe tekst met Word/Photoshop oid tot een nieuw document opbouwt.
Op deze site staat erg duidelijk uitgelegd hoe een en ander werkt. http://www.kennislink.nl/publicaties/ocr-van-papier-naar-scherm
Overigens als je over een moderne scanner beschikt (of je vriend) is de ORC software meestal meegeleverd.
Succes.
Bronnen: