WAt is beter? Laptop met of zonder accu op de adaptor?

Een laptop zonder accu aansluiten op netstroom of met accu erin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (3)

Neem altijd de accu eruit als de stroomdraad erin zit, dit verhoogt de levensduur aanzienlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+... Me vriendin heeft al een accu gesloopt doordat ze hem continu op het netsnoer had zitten MET de accu erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet altijd. hoe moet je anders de accu opladen?
Absoluut zonder accu aansluiten (Tenzij je teveel stroomstoringen thuis hebt ;)).

Redenen:
- Je accu herlaad anders met elke herstart van het systeem, let maar op het accu lampje.
- Je accu gaat maar zo'n 1000 oplaadbeurten mee 2x per dag een herstart wil zeggen dat je je accu ongeveer 1 jaar kunt gebruiken en daarna weg kunt gooien.
- Je systeem wordt er niet sneller van als je accu erin zit terwijl het systeem altijd op de oplader zit.
- Een accu kost zo'n 80-150 euro.
- Als je genoeg hebt aan je laptop dan kun je niet meer zoveel voor je laptop vragen als je deze 2e hands aanbied. Reken dan maar op een waarde vermindering van zo'n 70-100 euro.
- Behalve dat de accu niet meer op gaat laden, is het ook zo dat de werktijd drastisch achteruit gaat.

-Een nadeel als je de accu eruit laat is wel dat er vaak rubbers onder je accu zitten die de stabiliteit bepalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. hetzelfde geldt eigenlijk ook al je het in een dockingstation plaatst, bijv. op het werk. Je accu zal ook dan steeds slechter worden.

Toegevoegd na 38 minuten:
Om te voorkomen dat de verkeerde tips gebruikt gaan worden stel ik voor om deze links even te bekijken:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed antwoord en vanaf NU gaat de accu uit mijn laptop als ik op netspanning werk. €110,00 was de prijs voor een nieuwe accu. En die gaat dus weer naar de kl.... als hij op netspanning blijft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is echt onzin. Op zich klopt het dat het niet goed is voor je accu, maar om nu te zeggen dat de waarde vermindert of dat hij 'maar' 1000 oplaad beurten meegaat, klopt simpelweg niet. Ik gebruik al 15 jaar laptops en heb nog nooit problemen met een accu gehad. Ik haal hem er NOOIT uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi DommeVraag: de oudere accu's/laptops gaan maar 600-700 oplaadbeurten mee. Dit is niet iets wat ik verzin, maar wat ik uit mijn cursusmateriaal heb gehaald, via een grootverbruiker van laptops gehaald (ASML) en uit ervaring heb geleerd, dit is geen 15, maar 5 jaar persoonlijke ervaring. Ben overigens wel benieuwd naar de bronnen die mijn beweringen/feiten weerleggen. Een extra bron van cursus materiaal is Comptia A+, zoek hier even een boek van op en je zult ook hierin o.a. zien wat de cyclus is van de diverse laptop accu's.
Hetzelfde kun je zelfs toepassen bij accu's van mobiele telefoons. De cellen die gebruikt worden zijn alleen in mindere maten minder, maar het effect hetzelfde.
Om te beginnen: sommige mensen menen adviezen te moeten geven die nergens op slaan. Ze vinden het belangrijker om dan maar iets op te schrijven, terwijl ze bij werkelijk niets van het onderwerp afweten Dat is in het antwoord hierboven het geval.
Als je accu er altijd uit zou halen als de netspanning aangesloten is, dan raakt je accu leeg. En dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu. Accu's van laptops zijn belachelijk duur, dus niet doen.
Je moet de accu dus af en toe opladen. Ook als je hem uit je laptop haalt, dan loopt ie langzaam leeg. Aan de andere kant:
Hoe vaker je hem oplaadt, hoe korter zijn leven. Dat lijkt tegenstrijdig. Als je een accu niet wilt gebruiken, laadt hem dan op, pak hem waterdicht in en leg hem in de koelkast. (NIET de vriezer). Dan loopt ie langzamer leeg. Maar toch dan één maal per maand eruit halen, laten acclimatiseren en opladen.
AWM