Zorgt een hogere brandsnelheid voor betere kwaliteit?

Ik heb hem nu op 4x staan maar als ik hem afspeel zie ik strepen in beeld. Zou dat aan de brandsnelheid kunnen liggen?? Als ik hem bijv. op 16x of 32x doet zou het daan weg kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even denken... Bedoel je cd's?
Utrecht
11 jaar geleden
Het zou niet mogen schelen, maar hogere brandsnelheden leveren in ieder geval geen betere kwaliteit op. lagere snelheid = meer robuust (minder kans op fouten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd; de hogere snelheid is er om tijd te besparen. Wat wel scheelt is dat wanneer je minder tijd nodig hebt voor het branden er ook minder tijd is waarin je computer raar kan gaan doen (ah; die goeie ouwe tijd vol met buffer underrun errors).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar je last van hebt is interlacingproblemen. http://www.pspworld.com/sony-psp/images/psp-3000-interlace-example.jpg Heb je het over een zelfgemaakte homevideo op DVD? Dan moet je even met de instellingen spelen van je video-edit programma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Ashampoo burning studio 11 kan het daar aan liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg eens wat uit over de film die je brandt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik download gewoon films zoals Gooische Vrouwen en Achtste groepers Huilen Niet, de films zijn hele goede kwaliteit maar als ze zijn gebrand zijn er een klein beetje zichtbaren strepen in beeld, vooral aan de zijkant

Antwoorden (2)

Een hogere brandsnelheid kan ervoor zorgen dat er schrijffoutjes ontstaan tijdens het branden, de kwaliteit word dus eigenlijk lager.
Het beste kun je dus een zo laag mogelijk brandsnelheid doen, en het liefst ook niks op de pc doen tijdens het branden. Risico op foutjes is niet zo heel groot, maar zo doe ik het zelf altijd.

Als de kwaliteit van het beeld echt niet goed is, kan het ook aan het bronmateriaal liggen, of het brandprogramma dat je gebruikt. Sommige converteren beeldmateriaal op een bepaalde manier voor het branden.
Kimath
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Ashampoo burning studion11. Kan het daar aan liggen?
Kimath
11 jaar geleden
Dat programma heb ik zelf nog nooit van gehoord. Ik gebruik zelf meestal Nero Burning Rom.
De beste resultaten worden verkregen door een lagere snelheid te branden, doch heeft dat niets met de strepen in het beeld te maken maar meer met de leesbaarheid van de schijf zelf.
Veelal hebben dergelijke fouten te maken met of een foutieve manier van omzetten/capturing of dat de mediaspeler niet goed overweg kan met het beeld.

Probeer voor dat je iets brand het eens te bekijken vanaf een stick ( een beetje tv/dvd speler heeft tegenwoordig wel een dergelijke optie dat deze ook met sticks overweg kunnen ).

Veel informatie omtrent video e.d. kun je hier vinden;
http://www.videohelp.com/