Zorgt een hogere brandsnelheid voor betere kwaliteit?

Ik heb hem nu op 4x staan maar als ik hem afspeel zie ik strepen in beeld. Zou dat aan de brandsnelheid kunnen liggen?? Als ik hem bijv. op 16x of 32x doet zou het daan weg kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een hogere brandsnelheid kan ervoor zorgen dat er schrijffoutjes ontstaan tijdens het branden, de kwaliteit word dus eigenlijk lager. Het beste kun je dus een zo laag mogelijk brandsnelheid doen, en het liefst ook niks op de pc doen tijdens het branden. Risico op foutjes is niet zo heel groot, maar zo doe ik het zelf altijd. Als de kwaliteit van het beeld echt niet goed is, kan het ook aan het bronmateriaal liggen, of het brandprogramma dat je gebruikt. Sommige converteren beeldmateriaal op een bepaalde manier voor het branden.

De beste resultaten worden verkregen door een lagere snelheid te branden, doch heeft dat niets met de strepen in het beeld te maken maar meer met de leesbaarheid van de schijf zelf. Veelal hebben dergelijke fouten te maken met of een foutieve manier van omzetten/capturing of dat de mediaspeler niet goed overweg kan met het beeld. Probeer voor dat je iets brand het eens te bekijken vanaf een stick ( een beetje tv/dvd speler heeft tegenwoordig wel een dergelijke optie dat deze ook met sticks overweg kunnen ). Veel informatie omtrent video e.d. kun je hier vinden; http://www.videohelp.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100