Weet iemand waar ik oude dos-spellen kan krijgen?

Zoals: duke nukem, golden axe, commander keen, cosmos cosmic enz.
En hoe krijg ik ze draaiende op een windows 7 pc (64 bit)?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kimath
11 jaar geleden
http://www.abandonia.com/en/games/956/Commander+Keen+6+-+Aliens+Ate+My+Baby+Sitter.html De enige in je lijst die gratis is. De rest is niet legaal te krijgen, wel te kopen.
Commander Keen: http://store.steampowered.com/app/9180/

Antwoorden (2)

zoek eens op abandonware

en tja de 2de vraag is wel erg uitgebreid
te uitgebreid
soms zul je emulatie software moeten gebruiken ?

Toegevoegd na 10 minuten:
tip probeer te beginnen met 1spel
vaak zal blijken dat veel games op dezelfde wijze werken
en als je foutmeldingen krijgt kan je daar vaak heel goed mee de oplossing vinden
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is wel mogelijk om ze draaiende te krijgen?
Kimath
11 jaar geleden
DOS box! :)
capthavoc
11 jaar geleden
meestal wel al zul je misschien onder windows 7 virtuele desktop moeten draaien
met oudere versie windows
het enige probleem waar je denk ik echt tegenaan zult lopen is als je videokaart te modern is voor het spel in kwestie vaak als een spel niet hoger kan dan 640x480 dan heb je kans dat het met geen mogelijkheid meer wil maar geeft het niet op het is leuk als het werkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!
Als je de spellen hebt moet je ze draaien in DOSBox. Zie link. Probeer er eerst eentje om te zien of het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas allleen echte Dos spellen; windows 3.1/95/98 spellen willen niet.