Hoe werkt de stylus waarmee je tablets aan kunt klikken?Waar zit het geheim van de ' capaciteit'?

Met mijn vinger werkt het goed, met een metalen staafje in mijn hand lukt het niet. Een stukje rubber doet het evenmin. Waar zit het geheim dat ik voor twee tientjes kocht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op YouTube staan filmpjes hoe je zelf een stylus kan maken!
En dan zie je hoe het werkt en waarom bevoorbeeld een stukje metaal zo niet werkt.
Ik heb nu een eigengemaakte stylus gemaakt van een bic-pen(inktvulling eruit)met een rechtgebogen paperclip door de pen erdoorheen en een stukje spons aan de punt(je moet het stukje spons vochtig maken voor de geleiding)
Werkt perfect!
T'is wel ff knutselen maar wel grappig om zelf te maken.

Antwoorden (2)

Volgens mij iets met elektrische stroompjes, de achterkant van een permanent marker werkt ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het geheim zit hem in de electrostatische eigenschappen.

Een knackworstje of bierworstje schijnt ook goed te werken op een capacitive touchscreen. Ook lekker voor mensen die altijd op hun pen kluiven.

Ik heb dit trouwens niet zelf getest, heb gewoon maar een stylus aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het uitgeprobeerd met een bierworstje en het werkt!
Ik heb opgezocht hoe dat kan en dat komt omdat het vlees is(=organisch)net als een vinger.
Ik was gwn nieuwsgierig,het is verder niet echt handig natuurlijk.