Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn externe harde schijf van MS-DOS mac-geformatteerd maken zonder hierbij alle bestanden die op de harde schijf staan te verliezen?

Ik heb een externe harde schijf met honderden bestanden erop, maar nu wil ik die formatteren zodat hij goed werkt met mijn macbook pro. Hierbij wil ik al die bestanden niet kwijtraken. Weet iemand of/hoe dit kan? Ik heb totaal geen verstand van computers, dus graag zo makkelijk mogelijk uitleggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Formatteren en data behouden gaat niet samen. Bovendien zit je hier met 2 compleet verschillende systemen te werken. Zit niks anders op om een backup van je schijf te maken en daarna die schijf Mac-formatteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Als je gaat formateren ben je alles kwijt wat op de harde schijf staat. Maar er zijn ook programmas voor de mac te krijgen / vinden op het internet waarmee je met een mac wel de bestanden op een windows harde schijf kunt lezen en schrijven.
Misschien heb je wat aan de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om windows bestanden op een windows disk te lezen, heb je geen extra programma's nodig. Al meer dan 10 jaar niet. Gewoon schijf aansluiten en lezen. Is de schijf FATxx-geformatteerd, dan kun je ook probleemloos bestanden schrijven.
Als je een harde schijf waarop bestanden staan gaat formatteren dan ben je die bestanden onherroepelijk kwijt. Na het formatteren is de schijf nl. theoretisch schoon.

Wat je wel kunt doen is de bestanden van die externe HD tijdelijk op de HD van je computer overzetten als je daar de ruimte voor hebt.