De provider van de username scheiden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voorbeeld:
ikbenbillygates@microsoft.com.
ikbenbillygates is dan de gebruikersnaam (username).
microsoft is de provider van de mailadressen (niet de internetprovider). Het serveradres waarnatoe de mail wordt gestuurd is dan trouwens microsoft.com. Nou ja, 'server'... Er zal een gigantisch serverpark staan bij Microsoft.

Toegevoegd na 14 minuten:
N.a.v. je 2e reactie: ah... In een URL? (Internetadres). Sorry, dan weet ik 't niet... Heb je een voorbeeld?
Misschien dat een webmaster 't gewoon ingeprommeerd heeft - hij zal 't dan mogelijk bedoeld hebben als 'ter locatie van'.

Toegevoegd na 51 minuten:
Edit:
Biertje heeft me op een spoor gebracht: het wordt gebruikt om op een website in te loggen. Het kan niet alleen met ftp, maar ook met http.
Bijv:
http://gebruikersnaam:wachtwoord@playboy.com
Ik weet niet of playboy zulke accounts toelaat, maar 't is maar een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat 't helemaal niks uitmaakt wat je voor dat apenstaartje zet, in jouw voorbeeld.
een @ zit in een email adres, en niet in een internet adres oftewel een URL.

in dat opzicht doet een @ dus helemaal niets in een webadres.

je kan de @ zien als het woordje 'aan'.

jouwgebruikersnaam @ bedrijf .nl
dus het zoekt jouw alias bij dat bedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als in een internet een apenstaartje voorkomt, moet je die links laten liggen want dan gaat het om 'phishing'.
Phishers proberen de adressen zo echt mogelijk te laten lijken. Goede voorbeelden zijn Eebay.com en Paypall.com.
Een apenstaart in een internetadres komt nooit voor bij echte bedrijven. Als je een internetadres tegenkomt als http://www.paypall.com@fpdsm22, dan is dat nooit van het echte bedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is fpdsm22 de server waar ie heen gaat (ik zou er dan nog fpdsm22.com van maken ofzo).
Alles wat ervóór staat is dus pure misleiding.
Dat kan gebruikt worden voor een FTP verbinding via de normale URL bar. In dat geval wordt er niet een HTTP verbinding gemaakt, maar een FTP verbinding.

Je krijgt dan een opbouw als:

ftp://gebruiker:wachtwoord@ftpserver/url-pad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan dat ook wel met http.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de poort die gebruikt wordt (80 of 21).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar de poort hoef je niet in te tikken. Dus dat maakt voor de gebruiker niks uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je FTP gebruikt, geef je inderdaad aan dat je poort 21 wil gebruiken. Als je bij HTTP een andere poort dan 80 gebruikt, moet je de poort aangeven. Bijv: http://www.goeievraag.nl:8080 Op de server zul je het wel kunnen afvangen dat voor bepaalde adressen, meteen de juiste poort wordt gebruikt.
Dat is om een gebruikersnaam & wachtwoord in FTW adressen op te nemen, gescheiden van de servernaam waar je op in wilt loggen. FTP staat voor File Transport Protocol: Een systeem om bestanden tussen computers over internet uit te wisselen:

According to the specification of URL formats (RFC 1738 ), an FTP URL is of the form
ftp://:@< host>:/< url-path>

If you wish to access a FTP server with SSL support, the URL must start with "ftps" instead of "ftp".

Some or all of the parts ":@", ":", ":", and "/" may be excluded.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het 'apestaartje' is van oudsher het teken voor het engelse 'at' . Bijv. 125 hp@5000 RPM (125 pk bij 5000 toeren).
En dus ook zo in je adres: pietje at goeievraag punt nl