Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn modem verwisselen voor een beter modem?

Ik ben een internet abonnement van KPN en heb dus de Experiabox. zelf vind ik deze niet optimaal werken omdat het bereik slecht is. Kan ik deze vervangen door een ander modem en zo ja heeft iemand dan nog tips voor een goed en betaalbaar modem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ik denk dat je even moet overleggen met kpn want je experiabox is namelijk wel de ID ( mac adres ) waarmee je abbo wordt herkend door kpn dus de vraag is of zij een ander modem accepteren
maar de vraag is ook wat is er precies slecht aan je verbinding ?
werkt hij bijvoorbeeld wel goed als je bedraad werkt ?
heb je alleen problemen met draadloos ?
dan kan je wellicht beter een draadloze routertje aanschaffen en daarmee je draadloze uitbreiden.
op marktplaats te kust en te keur voor en prikkie
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat niet vast dat er iets wordt gedaan met MAC-adressen bij KPN. Ik denk zelf eerlijk gezegd van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou mijn download snelheid is 170 kb/s en dat vind ik heel traag. wanneer ik hem rechtstreeks aan het modem legt is hij iets van 300 als ik me niet vergis maar ik heb niet de mogelijkheid om vanaf daar een draad te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer ik een speedtest doe haal ik download 1.47 Mbps upload 0.22 Mbps.... met utorrent en downloads op bijvoorbeeld firefox haal ik 170 kb/s ik weet niet of dit overeen komt met de 1.47? maar ik vind 1.47 heel weinig wanneer KPN mij 11 Mbps beloofd heeft.
capthavoc
13 jaar geleden
11 mbps ? welk abbo is dat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nog de Economy als ik me niet vergis.
capthavoc
13 jaar geleden
Abonnement: ADSL Economy Type: ADSL
Kosten eenmalig : €
Kosten maandelijks : € 26.95
Download snelheid: 192.0Kbyte/s (1.5Mbit/s)
Upload snelheid: 32.0Kbyte/s (256.0Kbit/s zo te lezen haal je precies wat je kan krijgen
daar valt niet meer van te maken.
je kan het beste overschakelen op hoger abbo
ik snap niet dat je voor dat bedrag zo weinig snelheid krijgt ??
volgens mij wordt je totaal geript Probeer telfort eens als vergelijk?
http://www.telfort.nl/internet/internet/
(dit is alleen internet dus let even op telefoon) http://www.kpn.com/prive/internet.htm je kan het allerbeste gewoon een pakket upgraden
als je al telefonie van kpn hebt dan is dat gewoon weg het simpelste
even op de site nieuw pakket bestellen
denk dat je je niet eens een nieuw modem hoeven geven
werkt het allerbeste
een nieuw modem zal niet helpen en een draadloze router ook niet tenzij je natuurlijk nu al slechte verbinding hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah tja dat was nog in het tijdperk dat internet iets speciaals was ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch vind ik het ook wel raar als ik het zo vergelijk op KPN dat ik nu 26.95 betaal voor 1.5 Mbit/s en als ik het 'instap' abonnement neem voor 25,- heb ik 8 Mbit/s.... dus dan betaal ik minder en krijg ik meer?
capthavoc
13 jaar geleden
volgens mij kan je flink besparen en 20 mb minimaal krijgen
voor minder dan die 26 euro (zit daar de telefonie bij in ?) dat is eigenlijk de enige reden die ik kan bedenken dat het zo duur lijkt.
Dus gewoon goed om je heen kijken
maar KPN is verder prima om een hoger pakket te nemen
en het makkelijkste geen gedoe om nummer omzetten enzo
en is zo geregeld
capthavoc
13 jaar geleden
yep je had eigenlijk al lang over moeten stappen
je zit nog met een oud abbo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder 'contracten' staat alleen de economy abonnement en wanneer ik naar mijn faceturen ga zie ik ook alleen de economy dus ik veronderstel dat ik alleen het internet heb ;)
capthavoc
13 jaar geleden
je telefoon lijkt mij ook van kpn dan
maar waarschijnlijk krijg je daar een aparte factuur van '?
zit je telefoon op dat modem aangesloten ? of zit hij voor het modem via splitter ??
zo niet dan heb je blijkbaar nog een oude koper lijn
tel die 2 maar bij elkaar op ? en kijk dan eens naar de combi telefoon internet ? volgens mij kan je echt flink besparen
omdat je zoveel betaal houden zij hun mond wel en ze laten je rustig op dat oude abbo doorgaan
je bent een melkkoetje
let wel even op contractduur.
maar volgens mij kan je echt het beste overstappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat ga ik ook zeker doen! heel erg bedankt nog voor je hulp, dit gaat me veel besparen.... waar dat je niet kan komen van denken dat het aan het modem liggen tot dat je afgezet word door KPN. ;)
capthavoc
13 jaar geleden
tja welke maatschappij zal je uit zichzelf waarschuwen dat je teveel betaald ?
als je zelf niets doet dan laten ze je rustig teveel betalen
zou ik ook doen als ik kpn was gna gna.
neem ze het niet kwalijk
maar stap maar gewoon over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt dit is het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Dat kan, mits de specificaties goed overeenkomen.

Een vervangend modem moet ondersteunen:
- Hetzelfde type netwerk (het soort ADSL in jouw geval)
- Dezelfde instellingen (VPI en VCI bijvoorbeeld)
- Inlogmethode (PPTP, PPPoE of andere wijze van authenticatie)

Je zult goed moeten opzoeken hoe de Experiabox dit nu doet, en een modem aanschaffen dat hetzelfde kan. Pas als je dit zeker weet, een nieuw ADSL modem/router kopen.

Ook kun je in een computerzaak gewoon vragen, "Gaat deze het doen met KPN ADSL?", zo ja, proberen, en als het niet werkt, terugbrengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook (als het goed is) het wifi-gedeelte van de experiabox uitschakelen en een losse wifi-router aansluiten die wel aan je specificaties voldoet. Je hebt dan ook de mogelijkheid om die ergens centraler op te stellen zodat daardoor je bereik ook beter wordt. Hangt wel af waar je een kabel wilt en kunt leggen.
Tot slot kun je ook nog een wifi-range extender gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing