Hoe krijg ik wel verbinding?

Ik heb draadloos netwerk van SpeedTouch, en heb een eigen pc. Beneden staat de addapter. Nu heb ik er een laptop bij gekocht, en daar wil ik ook verbinding op. Ik moest een wachtwoord in voeren, en dat heb ik gedaan, maar nogsteeds geen verbinding. Hij geeft de volgende melding:

U hebt mogelijk geen toegang tot het internet, of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

met "de computer",in de melding hier boven, wordt dus mijn laptop bedoelt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het kan dat het wachtwoord wat je heb ingevuld fout is, dan krijgt je laptop geen IP-address.
wat je ook kan proberen is je Ip address te vernieuwen.

Dit kan je in je netwerkverbindingen doen, maar ook in de command prompt.
uitvoeren --> cmd
ipconfig /renew
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad stap 1, als dit nog niet werkt dan moet je controleren of het wachtwoord de "passkey" is voor de beveiliging en niet het wachtwoord voor een administrator account om in te kunnen loggen op de router. Dus de "passkey" moet je gebruiken om draadloos te kunnen werken
Admin wachtwoord is puur om in de router dingen in te kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de router hoef je het normaal gezien niet in te stellen, tenzij je geavanceerde instellingen hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum: klopt, bijvoorbeeld het filteren op MAC adressen.

Andere antwoorden (2)

Heb je wel het web-key nummer, wat op de achterkant van je SpeeTouch staat ook ingevuld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het wachtwoord wat je hebt ingevoerd correct is, kun je proberen handmatig je ipadres, subnetmask en gateway in te voeren. Als je niet weet hoe dat moet moet je maar ff een reactie hieronder invullen, dan leg ik het uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dat is echt nogal onhandig als je op een ander netwerkje wilt inloggen met je laptopje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar kun je in ieder gaval testen.
En misschien maakt het niet uit. Je kunt em ook zo weer op automatisch zetten.
Is het een Vista of windows7 laptop? of XP?