Ineens komen er drie tot viermaal meer bezoekers op mijn website dan de dag daarvoor, hoe kan dat?

Het gaat om echte views, die ook tot meer verkopen van mijn producten aanleiding geven. Het gaat wel om slechts een specifiek product wat nu ineens als een trein verkoopt. Het kan dus geen bot zijn die de vele extra bezoekers veroorzaakt. Hoe kom ik er achter hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De meest logische verklaring is dat er iets over jouw website op een bekende site gepubliceerd is, met eendirecte link.

Als je google analytics op je site hebt / opneemt kan je kijken welke sites voor bezoekers zorgen. Hieruit kan je vast opmaken wat er de laatste dagen verandert is (De laatste dagen natuurlijk alleen als je analytics al opgenomen had)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heeft een journalist jouw website ontdekt en er een stukje over geschreven? Bijvoorbeeld in een specifiek vakblad, waardoor geïnteresseerden nu een kijkje nemen.
Amadea
11 jaar geleden
Een plausibele uitleg is dat u veel hoger gekomen bent in de ranking van de Google zoekmachine waardoor uw site vlugger gevonden wordt.
U kan uw url ook aanmelden op Google waardoor u vlugger hoger komt.
De gepaste "meta description" in uw header kan daar ook voor zorgen, zoveel mogelijk relevante "slagwoorden" vermelden is ideaal.