Moet je BTW betalen voor advertentie inkomsten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een beetje rare omschrijving. BTW betalen met inkomsten.
je draagt BTW af over inkomsten
en je betaald BTW als eindgebruiker.

Antwoorden (3)

Ja, uitgaande dat JIJ advertentieruimte verkoopt. Dat is gewoon een produkt en daar dien je BTW over af te dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om google adsense
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan geldt "ontheffing van de BTW-plicht" dat is iets van 1345,- euro: http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoering/btw/btw-plicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik moet 1345 euro BTW ont. betalen voor een site met inkomsten van mischien 30 euro ( Tot nu toe! ) per maand?
Richardvdm
11 jaar geleden
Adsense zijn inkomsten, geen uitgaven. Ben particulier bij Adsense dan moet je hierover inkomsten belasting betalen, dat moet je namelijk over alle inkomsten. Betaald Google Adsense jou als zakelijk; dan dien je deze BTW gewoon af te dragen bij jouw BTW aangifte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mvv: Neen, dat is de BTW-vrije voet, goed de link lezen!
Allereerst betaal je geen BTW voor maar BTW over inkomsten, maar dat terzijde ;)

of je BTW moet afdragen aan de belastingdienst hangt af van de vraag of je BTW plichtig bent. Als particulier ben je niet btw plichtig dus hoef je geen btw af te dragen. Je kunt bedrijven in dat geval ook geen btw laten betalen.

Als je een bedrijf hebt moet je je klanten gewoon btw laten afrekenen. BTW is immers een verbruikersbelasting en een bedrijf verbruikt jouw advertentieruimte. De BTW die je van een bedrijf ontvangt verreken je met je eigen uitgaven en wat je overhoudt betaal je aan de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af wat je daar onder verstaat. Als je Google Adsense inkomsten bedoelt betaal je geen btw, maar wel belasting over de inkomsten als de inkomsten hoog genoeg zouden zijn.