Hoe kan het dat de zorgverzekering bericht dat ik de premie al 2 x niet betaald heb terwijl ze die met een automatische incasso innen?

Ik bedoel, hoe zit dat daar dan technisch gezien? Hoe kunnen computers zulke fouten maken? Die verzinnen toch niet zelf maar wat en "zien" toch ook zelf wel of ze het geld van mijn rekening hebben afgehaald? Zit daar dan steeds weer iemand met zijn vingers aan die automatische programma's?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik had geen saldotekort. Heb de giro-afschriften bekeken en het blijkt dat ze in oktober niets hebben afgeschreven, dus 1 x en niet 2. Maar ik wil dus weten waarom zo'n automatisch programma plotseling raar gaat doen. Waarom heeft het plotseling 1 afschrijving overgeslagen en waarom wordt dat daar niet gezien? Inplaats van mij een aanmaning te sturen hadden ze daar zelf de fout moeten herstellen.

Toegevoegd na 3 uur:
Nog maar eens even uitleggen dat ik wil weten waarom zo'n computer bij zo'n instantie ineens op tilt slaat. Dat ze ten onrechte zo'n brief sturen en geld vragen is niet zo van belang; dat brei ik wel weer recht met hen. Het gaat mij om het technische aspect van het gebeuren; dat wekt mijn nieuwsgierigheid op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"computers die fouten maken" Ten eerste zijn alle computers gemaakt door mensen. Ten tweede doen computers toch vooral alleen dat wat mensen er aan regels in hebben gestopt. Computers hebben mensen vervangen. Waren er geen computers, dan hadden de zorgverzekeraars 5x zoveel personeel nodig, om alles uit te rekenen en alles te controleren. Die controleurs zijn er niet meer. Pas als er grote misstanden zijn, als er veel kritiek komt, dan komt er eens een manager vragen hoe 't zit - pas dán zal de zaak worden bekeken door mensen, i.p.v. door computers. Probeer dus altijd een hoger iemand in 't bedrijf aan de lijn te krijgen. Google naar namen, emailadresse, telefoonnummers van bazen van je zorgverzekering. En bel die bazen op. Desnoods totdat je de baas hoogstpersoonlijk zelf aan de lijn hebt.

het kan wel dat je toen te weinig saldo op je rekening had en dat de bank het heeft terug gestort. even goed je rekeningafschrift bekijken .

Het is heel onwaarschijnlijk dat iemand handmatig invoert dat jij niet betaald hebt. Heb je gezien dat het bedrag ook werkelijk van je rekening is afgescrheven die twee keer? Soms heb je niet genoeg geld op je rekening staan en kan je premie dus niet worden betaald. Let ook op eventuele terugboekingen. Toegevoegd na 48 minuten: Toegevoegd aangezien je geen saldo tekort hebt. Mogelijk is perongeluk jou automatische betaling stop gezet in plaats van die van een andere klant. Uit het feit dat er 1 maal niet betaald is kun je al afleiden dat er iets fout is gegaan met de afschrijvingen. Hoe computers fouten maken is heel simpel eigenlijk. Een computer is een ongelooflijk dom ding. Het doet alleen maar exact wat je het verteld, en als jij ook maar 1 klein dingetje verkeerd verteld aan de computer zal deze het sowieso altijd fout doen. Hoe logisch het ook is dat het anders moet.

ff je saldo checken?? En computers maken wel eens fouten hoor. Ik zou anders maandag gewoon contact opnemen met desbetreffende instantie.

Volgens mij maken computers geen fouten. De mensen die de computers programeren echter wel, want daar zijn het mensen voor. Het antwoord op je vraag is dus dat er waarschijnlijk iemand met zijn vingers aan de computer heeft gezeten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100