Hoe kan het dat de zorgverzekering bericht dat ik de premie al 2 x niet betaald heb terwijl ze die met een automatische incasso innen?
Ik bedoel, hoe zit dat daar dan technisch gezien? Hoe kunnen computers zulke fouten maken? Die verzinnen toch niet zelf maar wat en "zien" toch ook zelf wel of ze het geld van mijn rekening hebben afgehaald? Zit daar dan steeds weer iemand met zijn vingers aan die automatische programma's?
Toegevoegd na 14 minuten:
Ik had geen saldotekort. Heb de giro-afschriften bekeken en het blijkt dat ze in oktober niets hebben afgeschreven, dus 1 x en niet 2. Maar ik wil dus weten waarom zo'n automatisch programma plotseling raar gaat doen. Waarom heeft het plotseling 1 afschrijving overgeslagen en waarom wordt dat daar niet gezien? Inplaats van mij een aanmaning te sturen hadden ze daar zelf de fout moeten herstellen.
Toegevoegd na 3 uur:
Nog maar eens even uitleggen dat ik wil weten waarom zo'n computer bij zo'n instantie ineens op tilt slaat. Dat ze ten onrechte zo'n brief sturen en geld vragen is niet zo van belang; dat brei ik wel weer recht met hen. Het gaat mij om het technische aspect van het gebeuren; dat wekt mijn nieuwsgierigheid op.