Nee dat is niet verplicht. Toevallig zijn ze bij ons ook glasvezel aan het leggen. Ze zijn daarbij deur aan deur geweest om te vragen wie er een verbinding in huis wilde hebben. Uiteraard wilde ik de consequenties weten. Die zijn er dus niet. Het glasvezelnetwerk behoort toe aan een beheerder. Deze beheerder neemt het risico om iedereen gratis een verbinding tot in de meterkast te leveren in de hoop dat diegene dan ook een provider neemt die via glasvezel de datadiensten levert. Deze provider moet dan weer de glasvezelverbinding huren van de beheerder. Maar je bent dus zeker niet verplicht om nu ook data via glasvezel af te nemen. Als jij gewoon je adsl wilt behouden is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij ons is ook glasvezel tot in huis gelegd, zonder dat ik verplicht werd om over te stappen. De gemeente gaf die optie. Je kon aangeven of je dit wel of niet wilde. Als je het later dan alsnog wilde hebben, moest je betalen. Tuurlijk ben ik daarna wel benaderd maar ik heb overal nee tegen gezegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. De glasvezelproviders zullen wel weten wie wel en wie geen aansluiting heeft en zullen je met alle plezier een abonnement willen verkopen. Maar daartoe ben je niet verplicht natuurlijk.

Andere antwoorden (2)

Ja, maar dat zal alleen gebeuren al je een contract met die service provider aangaat. "Het grote glasvezelkabel is openbaar" De aftakking naar het huis wordt geleverd door de service provider. Dus als dat een ander is dan je huidige moiet je wel wisselen anders komt die glasvezelkabel niet in je huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks is verplicht, maar als de provider die internet via die mooie glasvezel aanbiedt een andere is dan degene die adsl of kabelinternet aanbiedt zul je wel moeten. (Als je glasvezel wilt gaan gebruiken.)

Als de andere mogelijkheden om wat voor reden dan ook verdwijnen blijft er ook weinig keuze over. Tenzij je tevreden bent met 3G of satellietinternet.