Bij het aansluiten van de modem en de computer, zal deze laatste laten zien dat er netwerken zijn. Je klikt dan op "verbinding maken" en je hebt WIFI.
Simpeler kan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen een modem zal niet werken. Je hebt een WIFI router nodig. Dat kan een aparte router zijn die je op de netwerkaansluiting van het modem zet, of een modem met ingebouwde router. Dat is nog simpeler natuurlijk.
Je moet dan een wifi-router aansluiten op je modem. Er zijn ook modems met ingebouwde wifi-router.

Zodra je je wifi-router hebt aangesloten, werkt deze meestal meteen. Wel is het verstandig om wat instellingen aan te passen, zoals de naam van het toegangspunt en de beveiligingsopties. Hoe dat moet, verschilt per router. Maar dat kun je in de handleiding nalezen.
bamibal