Wanneer is je 'Postvak In' echt vol?

Er zit een maximum aan het aantal berichten in je 'Postvak In'. Als ik mijn berichten in 'Postvak In' verplaats naar diverse andere mappen, ontlast ik daarmee mijn 'Postvak In' nu wel of niet? Ofwel: kan ik mijn mailbox vergelijken met het legen van mijn brievenbus, waarna ik de post in diverse bureaubakjes orden? Mijn brievenbus is dan wel leeg en er kan weer nieuwe post bij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt er van af, als je een online e-mail adres hebt (Hotmail, Gmail Yahoo) dan wordt gekeken naar de totale hoeveelheid data die je in je account hebt. Bij Gmail is dat iets van 9 Gb dat krijg je met e-mails nooit vol. Bij Outlook is je Postvak-In vol als je harde schijf vol is.

Er is geen praktische grens aan het aantal berichten in je postvak in. Wel aan de totale hoeveelheid data. (Vergelijk met een 'echt' postvak: er kunnen heel veel dunne brieven in, maar slechts een paar telefoonboeken.) Verplaatsen helpt alleen als de mappen waarnaar je de mails verplaatst niet op de mailserver staan maar op je PC. Veel mailprogramma's kennen lokale mappen, waarbij de gegevens van de server gehaald worden en op de pc gezet worden. Als je webmail (via een browser) gebruikt werkt dat niet. Toegevoegd na 6 minuten: Je 'verzonden berichten', 'ongewenste post', 'spam', 'prullenbak', of 'deleted items' tellen ook mee, dus die moet je ook zo nu en dan opschonen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100