Wanneer is je 'Postvak In' echt vol?

Er zit een maximum aan het aantal berichten in je 'Postvak In'. Als ik mijn berichten in 'Postvak In' verplaats naar diverse andere mappen, ontlast ik daarmee mijn 'Postvak In' nu wel of niet? Ofwel: kan ik mijn mailbox vergelijken met het legen van mijn brievenbus, waarna ik de post in diverse bureaubakjes orden? Mijn brievenbus is dan wel leeg en er kan weer nieuwe post bij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (2)

Hangt er van af, als je een online e-mail adres hebt (Hotmail, Gmail Yahoo) dan wordt gekeken naar de totale hoeveelheid data die je in je account hebt. Bij Gmail is dat iets van 9 Gb dat krijg je met e-mails nooit vol.

Bij Outlook is je Postvak-In vol als je harde schijf vol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen praktische grens aan het aantal berichten in je postvak in. Wel aan de totale hoeveelheid data.
(Vergelijk met een 'echt' postvak: er kunnen heel veel dunne brieven in, maar slechts een paar telefoonboeken.)

Verplaatsen helpt alleen als de mappen waarnaar je de mails verplaatst niet op de mailserver staan maar op je PC.
Veel mailprogramma's kennen lokale mappen, waarbij de gegevens van de server gehaald worden en op de pc gezet worden.
Als je webmail (via een browser) gebruikt werkt dat niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je 'verzonden berichten', 'ongewenste post', 'spam', 'prullenbak', of 'deleted items' tellen ook mee, dus die moet je ook zo nu en dan opschonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"niet op de mailserver staan maar op je PC"...wat is het verschil (ik kan van alles met m'n PC, maar heb d'r verder geen verstand van hoe alles precies werkt, dus leg het me het liefst uit in Jip-en-Janneketaal..., zoals in je eerste alinea).
Ik ontvang mijn mails gewoon op de PC, in Outlook. In Outlook kan ik nieuwe mappen aanmaken, zo veel als ik wil, om mijn mail na binnenkomst te kunnen ordenen. Eenmaal in die mappen opgeborgen, kan mijn Inbox niet meer 'verstopt' raken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, mijn 'verzonden berichten', spam, 'verwijderde items' etc. schoon ik ook regelmatig op. Maar dat hoeft dus bijvoorbeeld niet met mijn zelfgemaakte mapjes als, ik noem maar wat: 'huis', 'abonnementen' etc. etc.?
Pieter2011
11 jaar geleden
Je kunt zoveel van die zelfgemaakte mappen toevoegen als je maar wilt. Je kunt in die mappen dus ook gerust e-mails met zware bestanden (powerpoints, foto's etc.) bewaren. Dat beïnvloedt dus niet de grootte van je inbox. Maar denk er wel aan om regelmatig back-ups te maken van die mappen. Veel mensen maken wel een back-up van hun fotomappen en documenten, maar vergeten om een kopie te maken van hun e-mails.
Pieter2011
11 jaar geleden
Om nog even voor "Jip" te spelen: - Berichten die je ontvangt op b.v. een Hotmail- of Gmail-adres kun je op je pc lezen, maar ze blijven in principe op de computer (lees: server) staan van Hotmail en Gmail. De totale hoeveelheid berichten mag niet zwaarder zijn dan een x-aantal GB. - Berichten die je via Outlook ontvangt, komen niet meteen op jouw computer terecht, maar worden opgeslagen op de computer (lees: server) van je provider (b.v. KPN of Online). Je kunt ze op twee manieren bekijken: via de website van je provider (inloggen op je webmail) of via je pc (via het programma Outlook). In het eerste geval blijven de berichten op de server van je provider staan. Die provider heeft, net als Hotmail en Gmail, een x-aantal GB voor jouw berichten beschikbaar. Dus als je lange tijd weg bent en de berichten op de website van de provider blijven staan, kan het zijn dat de limiet wordt overschreden en je Inbox vol zit.
Zodra je Outlook op je pc opent, stromen de berichten naar je computer toe en verdwijnen ze dus van de server van je provider. Je Inbox van Outlook raakt in principe nooit vol (tenzij je harde schijf vol is). Tip: controleer even of er in Outlook per ongeluk geen vinkje staat vóór: Een kopie van berichten op de server achterlaten (zie: http://www.computerhandleiding.nl/foutmelding/mailbox-loopt-vol.html)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal helder, dankjulliewel voor de uitgebreide reacties!