Hoe zet ik een praatwolkje bij een persoon op een foto in word? Of kan ik beter een ander programma gebruiken hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (4)

Je kan dat heel makkelijk doen in paint (dat staat standaard op je pc)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar ik kan het dus niet vinden in paint. Waar staat dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenin, in het midden zit volgens mij een soort balkje met figuurtjes, daar moet het bij staan, zo niet, kijk of er ergens 'invoegen' staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie de afbeelding bij mijn antwoord.
Dat kan in Word 2007 en 2010 via het menu Invoegen en dan onder Vormen kiezen voor de optie "toelichtingen".

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je foto opent in MS Paint dan kan je het doen via het menu Vormen (zie afbeelding). Als je het bestand opslaat is het wel definitief in de foto verwerkt.

In MS Word heb je het voordeel dat je de foto niet bewerkt, maar het in het document zet. Dat is handig als je een document maakt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er zijn ook nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld bij foto's op je ipod of Ihone via de app Text Here.

Andere opties zijn:
http://www.befunky.com
http://www.superlame.com
http://www.fotoflexer.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoelde ik ook al :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow, heb je dat plaatje zelf gemaakt voor dit antwoord! Goed zeg, wat een moeite stop je er in. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, Het is leuk om anderen te helpen! Je ziet zo ook dat het niet zo moeilijk is in Word. In oude versies kan het ook, maar in de nieuwe versies werkt het handiger. Als je de foto zelf wilt aanpassen zou je op de sites kunnen kijken in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea heeft ook haar best gedaan. Ze geeft ook het 'probleem' aan bij Word 2003. Dan moet je ook instellen of de tekst voor of achter de foto moet en of de foto vrij moet staan. In Word 2010 gaat dat makkelijker.
Je geeft bij de opmaak van de foto aan dat die áchter de tekst komt. Dan klik je de werkbalk Tekenen aan. Je kiest bij AutoVormen onder Toelichtingen welke tekstballon je wilt. En die plaats je vervolgens over de foto op de gewenste plek. Zie voorbeeld:

Toegevoegd na 2 minuten:
(en dit is dus de methode als je nog Word 2003 gebruikt)
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Ik vind PicMonkey heel Handig! Veel meer opties ook! Dus ik zou zeggen probeer het eens uit!