Hoe kan ik mijn oude pc toch nog iets sneller maken?

Ik heb een pc uit 2002 vrij oud dus ik heb 512 mb ram alleen het geheugen kan ik niet uitbreiden wat dat kan die niet meer aan ik draai nu Windows xp omdat ie Windows 7 heel erg sloom draait. Is het misschien verstandig om er Linux op te zetten om heb sneller te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat CCleaner eens lopen. Smart defrag 2 is ook aan te raden. Dit zijn wel geen standaard programma´s dus deze moet je even downloaden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet=kan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn hele licht lopende Linux disto's die zo'n oud beestje nog best wat snelheid kunnen geven. Je moet er wel van houden en je er een beetje in verdiepen. Kijk eens naar de info in de link die ik meegeef. https://sites.google.com/site/computertip/minidistributies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lichtere virusscanner zoals Avast (vrij te downloaden) i.p.v norton.Windows 7 is veel te zwaar voor een pc van 10 jaar oud,gewoon op XP houden.

Antwoorden (2)

Je zou kunnen proberen om Windows 2000 te installeren of Windows '98 SE. Daarnaast kan je proberen zo weinig mogelijk media op je pc op te slaan en overbodige programma's kunnen verwijderen.
Iedere week op bijvoorbeeld mal en spyware scannen houdt je pc ook goed schoon, en neem een niet al te zware virusscanner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gooi die antieke pc weg en koop een nieuwe.
Op je oude pc zou je nog puppylinux kunnen zetten, want voor ubuntu heeft hij te weinig ram.
Of het daarmee sneller wordt, kan ik niet zeggen.

Je leert wel veel over computers als je met Linux gaat werken.
Google maar op 'puppylinux download'