Mijn laptop loopt vast als ik hem normaal wil opstarten. Als ik in de veilige modus opstart heb ik geen problemen. Kan ik hem zo instellen?

Kan ik hem zo instellen dat hij automatisch in de veilige modus opstart? Ik heb Windows Vista.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat kan niet en eigenlijk moet je dat ook niet willen. In de veilige modus laadt hij allerlei drivers en services niet. Dat betekent eigenlijk dat je de computer niet optimaal kan gebruiken. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de drivers omdat hij het in de veilige modus wel doet. Het is dus zaak je drivers te updaten bij de diverse fabrikanten. Is even een werkje, maar dan heb je weer een goed werkende computer.

Dit kan duiden op een virus of beschadiging van Windows. Je kan een virus scan uitvoeren in veilige modus. Als dat niks oplevert, dan zou je een back-up terug kunnen zetten naar een moment waarop de laptop goed functioneerde. Dan zou ik wel even alle nieuwe bestanden die op je laptop staan t.o.v. back-up ook naar een schijfje of usb stick kopiëren.

Behalve een virus of beschadiging of een verkeerde driver kan het ook gewoon een ander (normaal) programma zijn dat ervoor zorgt dat Windows vastloopt. Wat je kunt doen is vanuit veilige modus kijken welke programma's het laatst geïnstalleerd zijn (Start->Configuratiescherm->Een programma verwijderen). Een andere mogelijkheid is systeemherstel. Dit is iets grondiger dan een programma verwijderen, dit zet ook instelling van Windows terug, ook dat kan helpen (Start->Alle Programma's->Bureau-accessoires->Systeemwerkset->Systeemherstel)

als die anderen niet werken e je hebt een backup moet jee windows herinstalleren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100