Mag je volledige films op youtube zetten?

Ik had een vraag.......
mag je een volledige film (bijv: madagascar 2) op youtube zetten??? (ik heb wel eens een volledige film op youtube gezien)

(en maakt het dan ook uit of je een illegaal gedownloade film erop zet of dat je een legaal gekochtte film kopieeert op je computer en die op youtube zet?)

en als ik een film op youtube zou zetten zou ik daar dan ook problemen mee kunnen krijgen??

bedankt voor de antwoorde!!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat mag niet, want jij hebt de rechten voor die film niet.

Bronnen:
http://www.youtube.com/t/copyright_what_is

het mag niet maar er word meestal niet moeilijk over gedaan

Alleen als de film door jou gemaakt is, en er geen materiaal gebruikt is van andere video's of muziek zonder dat je daar de rechten voor hebt, mag je dit op youtube plaatsen.

Waar je de film vandaan hebt doet in dit geval niet terzake. Je mag auteursrechtelijk beschermd materiaal niet zomaar verspreiden. Er staan flinke boetes op. Misschien is het toegestaan om een kopie van de film online te zetten op zo'n manier dat alleen jij er toegang toe hebt, maar zeker weet ik dat niet. Overigens kun je op een standaard gratis youtube account niet eens zulke lange video's uploaden.

Elke vorm van het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is verboden, en kan door meerdere partijen streng bestraft worden. Je account bij Youtube kan worden geblokkeerd/verwijderd doordat je je niet aan de voorwaarden houdt. Stichtingen zoals stichting Brein kunnen je aanklagen, net zoals de auteursrechthebbenden. Het antwoord is dus: nee.

Illegaal dingen downloaden mag in Nederland wel, maar dingen uploaden zonder rechten mag niet. Als je schriftelijk om rechten hebt gevraagd, mag het wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100