Ik stuur een foto als bijlage mee met Gmail. Ik weet zeker dat de foto in de juiste stand staat. De ontvanger krijgt hem echter gedraaid te zien. ???

Ik stuur de foto dus als aparte bijlage, ik zet hem dus niet in het mailtje. Hoe kan het dat de foto dan onderweg ineens draait?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan moet hij hem even draaien, probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke grap Goos1307.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Azerty dat heb ik ook al gezegd maar dat kan ze niet zegt ze.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heeft de ontvanger ingesteld staan dat de foto geroteerd moet worden aan de hand van de EXIF gegevens. Dit zijn de gegevens in de foto waarin de omstandigheden staan waaronder de foto is genomen. Als jij de foto staand hebt genomen staat dit in de EXIF geoteerd. Als jij de foto echter een kwart slag draait, veranderen de EXIF gegevens niet. Dat is namelijk een vastlegging van gegevens tijdens de opname!. Als de ontvanger heeft ingesteld dat de foto conform de EXIF gegevens gedraaid moet worden , wordt hij dus staand weergegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is mogelijk, het kan zijn dat zijn pc - software jouw correcties niet herkent..