Waarom kan ik sommige e-mail niet versturen?

Soms kan ik geen e-mail versturen en ik krijg dan het bericht dat de standaard e-mail cliént niet goed is geínstalleerd.Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke email-client heb je, en wat is de exacte foutmelding, en probeerde je ook een attachment mee te sturen, en gebeurt 't via een link op een website of óók als je zelf 't mailadres intikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt via een attachment en ik krijg de foutmelding dat de email niet verstuurd kan worden omdat de standaard e-mail client niet goed is geinstalleerd.Hotmail.

Het beste antwoord

Wellicht een andere email-client proberen?
Ikzelf gebruik de gratis Eudora Light 7. Heeft niet overdreven veel mogelijkheden, maar dat hoeft van mij ook niet - ik denk ook dat dat juist bijdraagt aan de stabiliteit. Ik heb al jaren versie 7, en voel geen reden om te upgraden. Qua software ga ik altijd voor minimalistisch, indien dat voldoende is voor wat ik ermee wil doen. Ik heb 't idee dat dat erg bijdraagt aan de snelheid en betrouwbaarheid van 't systeem.

(Vreemd trouwens dat ze 't Light noemen - ze bedoelen waarschijnlijk Lite.)
Eens per 2 maanden ofzo is er een meldinkje of ik de pro-versie niet wil aanschaffen. Heb daar totaal geen last van.

Bij 't installeren moet je dan wel selecteren dat je 't als standaardclient wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betekent 'Lite' dan volgens jou?

Andere antwoorden (4)

Installeer de standaard e-mail cliént goed... En dan zou het probleem best eens opgelost kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Xinix,ik heb het al meerdere malen opnieuw ge installeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat had lieve XiniX niet begrepen dat je dat al gedaan had... Installeer eerst alles zodanig dat het webmailgedeelte werkt... Dan heb je dus al de helft klaar... Verder kun je een dosbox openen en pingen naar je provider... daar zie je of de firewall de schuldige is... Je kunt ook even alle firewalls even uitzetten, net voordat je mail verstuurt... Kijk welk mailadres niet werkt, stuur vanuit elk mailadres een test mail naar jezelf...
Check precies elke mailadres op fouten en recheck of het klopt met de gegevens van je provider... Gooi ze desnoods allemaal weg en maak alles van scatch opnieuw in orden... oftewel, klooi net zo lang dat het werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"oftewel, klooi net zo lang dat het werkt…"
Hahaha... Prachtig antwoord.
Zet outlook als standaard.

Toegevoegd na 4 minuten:
chek deze link

http://support.microsoft.com/kb/905421/nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je wel Outlook hebben, natuurlijk. En bij mijn weten is dat niet gratis (of 't moet bij de PC geleverd zijn).
Maar persoonlijk heb ik een hekel aan Microsoft, dus probeer ik altijd alternatieven te gebruiken als die ongeveer even nuttig zijn.
Als je Outlook gebruikt inderdaad Outlook als standaard instellen. Extra > Opties > Overige. Onder Algemeen klikken op Outlook instellen als standaardprogramma voor e-mail, contactpersonen en agenda.

Als je bv Gmail gebruikt dan moet je Gmail adres als standaard ingesteld zijn. Instellingen > Accounts en Import daar staat E-mailberichten sturen vanaf. Vul daar je Gmail in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer dit eens:
Stel je standaard e-mailclient in in het Configuratiescherm.

Volg in Microsoft Windows XP de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

Kies Start > Configuratiescherm
Klik op Internet Options (als je in de categorieweergave bent in plaats van de klassieke weergave, moet je eerst Netwerk- en Internet-verbindingen kiezen).
Klik op het tabblad Programma's.
Klik in het vervolgkeuzemenu E-mail op Outlook Express als standaard e-mailclient.
Klik op Pas toe. en OK