Wat is een Discreet grafisch adapter-model?

Ik wil een nieuwe laptop kopen en ook een klein beetje op gamen (fifa, MS Flight simulator). Nu zag ik het volgende staan bij de laptop

On-board graphics adapter model HD Graphics 3000
Discreet grafische adapter-model GeForce GT 555M

Wat houd dit precies in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

Dit houd in dat hij in principe uitstaat totdat je grafisch zwaardere programma's gaat gebruiken.

De onboard kaart gebruikt minder stroom en is genoeg voor het normale werk. Bij zwaarder werk 'helpt' de andere kaart zodat ook dit nog kan.

Het is eigenlijk een manier om de accu een beetje te sparen en toch zware applicaties kunt starten.