Op zoek naar een nieuwe MacBook, welke is voor mij geschikt?

Ik ben op zoek naar een nieuwe MacBook die ik voornamelijk zal gebruiken voor in de collegezaal, presentaties, photoshop/lightroom en het programma 'Reason' (System Requirements Mac OS: Mac OS X 10.4
Processor: G4 1GHz and up or Intel Mac Memory: 512 MB RAM minimum, 1 GB recommended).

Ik kwam de Unibody Core2Duo P7550 tegen (13") met de volgende specs:
Besturingssyteem Mac OS X 10.6 Snow Leopard
Processortype Intel Core2Duo (Type P7550)
Processor snelheid 2.26 GHz
Harde schijf 250 GB
Werkgeheugen 2GB

Is dit een geschikte MacBook voor mijn eisen? Is de 13" niet te klein? Wel zat ik zelf te denken om er een 24" voor thuis bij te kopen.

Alvast bedankt voor je hulp!

Weet jij het antwoord?

/2500

Iedere macbook zal voldoen, maar veel hangt af van je budget. De macbook air begint rond de 1100 tot en met de pro 17 inch van 2800 met ontspiegeld glas en ssd. Ik zou persoonlijk 13 inch te klein vinden en kiezen voor een 15 inch model. Zeker voor presentaties werkt dat veel prettiger en een 15 inch model blijft toch redelijk portable. Er is zojuist een nieuwe serie macbooks uitgebracht met retina scherm (superscherp) en de laatste generatie processoren, maar dat lijkt me wat overdone als presentaties maken het belangrijkste doel is. In de laatste Computer Totaal (nu in winkel) staan alle Apple computers beschreven en kun je gedetailleerd zien wat de specs en prijzen zijn. Want ook binnen een model kun je nog variëren in type scherm, intern geheugen, processor en wel/geen SSD. Een SSD is sterk het overwegen waard, want maakt het opstarten en werken met de pc zoveel prettiger en is veel minder gevoelig voor stoten als een normale harde schijf.

De eisen die je opnoemde zijn powermac g4 dat is al een verouderd model. je moet tenminste een intel hebben zoals je nu aangeeft die zal prima voldoen. ik zou toch proberen een groter scherm te nemen maar voor beamer werk maakt dat niet echt uit hij resized het gewoon. maar voor werken met de laptop zelf is het idd erg klein tip: minimaal 10.6 als besturing systeem is tegenwoordig het beste tip: zoek op internet even naar mactracker, ook voor windows is er wel eentje te vinden

Bronnen:
http://www.mactracker.ca/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100