Mijn boxen ruisen heel erg, wat kan ik daaraan doen? Zie "Extra uitleg" voor het voorafgaande verhaal

Ik had naar aanleiding van mijn vorige vraag mijn drives verwijderd. Toen werd er automatisch een driver geïnstalleerd. Daarna deed mijn geluid het weer perfect, maar deed de microfoon het helemaal niet, dus moest ik de driver weer installeren, maar de boxen doen het nu weer maar dan weer met een superirritante ruis. Heeft iemand alsjeblieft een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw Acer heeft een realtek audio driver, e.e.a is te downloaden van de Acer site.
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_6930.html
Indien goed geinstalleerd dan moet alles weer goed werken.
Let wel, er is een Microsoft update van realtek, dit is een uitgeklede versie van de originele driver.
Deze wordt je aangeboden bij de additionele updates van Microsoft.
Deze driver update MOET je NIET accepteren of downloaden.
Deze geeft vaak problemen.

Instellingen van je audio kan je bereiken via het configuratie scherm ( mocht hij niet in je systeemvak verschijnen ).

Heb hetzelfde probleem gehad.
Als je nog Vista draait dan adviseer ik je toch om een 7 versie te overwegen.
Heb ik toendertijd ook gedaan en heb er een veel vlottere en stabielere machine voor terug gekregen.