hoe haal ik dit slotje van m'n bestanden af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft slechts de eigenschap dat het niet goed gesteld staat met de rechten die zijn uitgedeeld voor die bestanden. Betreft het soms een externe harde schijf (NTFS geformatteerd) die ook op een andere computer wordt gebruikt? Dat kan zomaar... En op die andere computer wordt dan met andere gebruikersaccounts gewerkt, dus vandaar... Gebruik de rechter muisknop om de eigenschappen van zo'n bestand te openen. Ga naar het tabblad 'Beveiliging' en zorg voor voldoende rechten. Lukt dat – nog – niet? Maak dan gebruik van het account 'Administrator' dat wellicht – speciaal voor dit doel – even moet activeren.

Antwoorden (1)

Dit slotje geeft aan dat er speciale rechten benodigd zijn.
Dit gaat meestal om de administrator rechten.
U dient daarvoor ingelogt zijn als zodanig om deze te verwijderen of te wijzigen.

Klik met je rechtermuisknop op het bestand, kies hier voor Eigenschappen/Beveiliging/Bewerken/Toevoegen/Gebruikersnaam invoeren/Namen controleren, bevestig dit met "OK" dan hier Volledig beheer aanvinken en dan wederom bevestigen met OK

maar er zijn natuurlijk wel kleine workarounds.

http://computertotaal.nl/software/7021-take-ownership-in-windows.html