Mogen websites account(gegevens), voor altijd bewaren?

Als ze de gegevena voor altijd bewaren, moeten ze dan verplicht een mogelijkheid bieden om alsnog een mogelijkheid te hebben tot het verwijderen van je account?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Naar mijn idee ligt dat heel erg aan de algemene voorwaarden; als hierin staat dat de gebruiker er akkoord mee gaat dat er gegevens over hem op worden geslagen, kan de gebruiker weinig beginnen. (tenzij het staatsgeheimen/ andere belangrijke info is en er een rechtzaak over wordt aangespannen.) ohja, ik denk dat de meeste webmasters de beroerdste niet zijn als je ze een e-mailtje stuurt. (meestal 'webmaster@ *domeinnaam hier*)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig wel, maar dit geldt niet in alle landen. Maak anders bij Gmail een "dump emailadres" aan en gebruik dat adres voor eenmalig bezoek. Je eigen adres blijft dan verschoond van reclame en andere meuk van die éénmalige bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn alle (nederlandse) bedrijven iig verplicht om je gegevens te verwijderen als jij daar schriftelijk om vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze mogen het zo lang bewaren als ze willen, maar je hebt op basis van artikel 36 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens het recht om ze te laten verwijderen.