Ik heb nog floppy disks gevonden met info die ik erg graag nog eens zou zien; is er nog een manier om die uit te lezen en eventueel te kopiëren?

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, het zijn floppy's..geen diskettes dus..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K
rose
14 jaar geleden
Gaat het om echt floppys (5.1/4) of betreft het 3,5 inch diskettes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK zou op zoek gaan naar een oude pc.

Het beste antwoord

Als de info nog eraf te krijgen is, en niet al verloren gegaan is.... Op onderstaande link een oude 5.25 floppy drive voor 5 euri. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen, toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor heel simpel.
Indien je PC of Notebook niet beschikt over een 3.5" floppy drive, maar je wilt toch je diskettes inlezen of beschrijven, dan is een USB Floppy Drive de gemakkelijke oplossing. De USB Floppy Drive wordt aangesloten via de USB poort op je PC of Notebook.

Lees en beschrijf via USB diskettes op je Notebook

Plug & Play

USB 1.1 compatible

Toegevoegd na 1 minuut:
Sitecom USB Floppy Drive CN-603 schijnt een goede te zijn

Toegevoegd na 5 minuten:
of anders op een rommelmarkt een stokoude computer kopen voor een paar tientjes afhankleijk of er echt nog waardevolle zaken op de flopyys staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij een kennis die er nog ééntje heeft.
Je kunt ook een USB floppy lezertje kopen en die aansluiten op je PC. Maar let op, van veel floppies is de info niet meer te lezen na aan paar jaar...
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
De bovenstaande antwoorden kloppen perfect, maar alleen als het om diskettes gaat, en de vraagsteller heeft het over floppy disks. Dat zijn van die 5 en een kwart inch soeple diskjes in een kartonnetje. Ik heb er nog honderden....

Toegevoegd na 52 seconden:
Tja, ik heb nog wel zo,n drive, maar daar heb je niet zo veel aan. Als het heel belangrijk is....

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoelde te zeggen, ik heb nog wel een machine met floppy drive en diskettestation...
rose