Mijn computer blijft maar vastlopen en start soms ook helemaal niet op, helpt het dan om Windows 7 opnieuw te installeren?

Ik heb geen eerder herstelpunt (ik weet het, niet slim, maar ik weet het voor een volgende keer), dus ik kan hem niet terugzetten.

Mijn computer blijft vastlopen tijdens het opstarten en reageert soms pas na een half uur wachten. Ook als ik net bezig ben, na 5 minuten vaak, loopt hij weer vast en moet ik soms weer 10 minuten wachten voordat hij weer reageert. Ik heb nog de installatie cd van Windows 7 hier liggen, als ik die erin stop, de computer afsluit en hem opnieuw opstart, wordt Windows 7 dan opnieuw geïnstalleerd en heeft dat wel zin?

Van alle belangrijke bestanden heb ik al een kopie gemaakt, dus dat zit wel goed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat zal vermoedelijk gewoon werken, tenzij je een hardware probleem hebt. Wat samsung93 al zegt, probeer eerst te repareren. Werkt dat niet, dan gewoon opnieuw installeren.

Ik ga er vanuit dat in je Bios staat ingesteld dat je computer als eerste van een CD/DVD moet opstarten. Dus CD erin, en afsluiten, en opnieuw opstarten.

Als de computer niet op[start van de CD, dan moet je eerst in de Bios de opstart volgorde aanpassen. CD/DVD eerst, dan USB en dan Harddisk.

Succes ermee, komt goed :-)
Bronnen: