Als ik mijn tweede harde schijf aangesloten heb wil mijn pc niet meer opstarten hoe kan dit?

Ik heb 1 harde schijf die is nieuw die doet het hellemaal goed daar staat windows 7 op. Alleen werkt het perfect. Als ik mijn tweede harde schijf ook aansluit. Wil windows 7 niet meer instaleren. Ook booten op mijn 1e harde schijf waar windows 7 op staat ook dan wil hij niet opstarten. Ik weet dat het niet goed is maar heb de 2e harde schijf afgekoppeld en toen wou windows 7 wel aan met de 1e harde schijf toen heb ik de 2e harde schijf aangesloten toen de pc aan was en ook toen liep windows 7 vast. Het ligt dus aan de 2e harde schijf. Hij is niet stuk want ik hoor hem wel en de computer ziet hem ook. Wat is er nu aan de hand in verband mijn bestanden die er op staan en ik graag terug wil. 2e en 1e harde schijf hebben een SATA aansluiting. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Start de boel helemaal niet meer op met de 2e schijf er in, of krijg je een foutmelding?

Start hij nog wel op als je alleen de 1e schijf er in hebt zitten, waarmee het wel goed ging?

Dat je de 2e schijf hoort zegt niks over wel of niet stuk zijn, sterker nog hoe meer je hem hoort, hoe groter de kans dat deze stuk is. Welk geluid maakt de 2e schijf? Hoor je hem op-spinnen en weer stoppen? Maakt hij klik geluiden?

Weet je hoe je in je BIOS komt en wat je hier allemaal in kan stellen?
als je weet hoe je in de BIOS komt, kijk dan even naar je 'boot device priority', het kan zijn dat bij de 'boot-order', de 1e schijf met W7 niet als 1e boot device staat gekozen. Verder kan je even kijken of in de 'schijvenbeheer' in je BIOS, de 2e harde schijf 'gezien' wordt en enabled is.