Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je beveiligingstype, dus bijvoorbeeld WEP WPA WPA2 etc, en Encryptie type, AES of TKIP.. Terug vinden op de achterkant van je modem?

Hallo, vandaag kon ik geen verbinding maken met het internet, er stond opeens dat ''De instellingen die zijn zijn opgeslagen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met het netwerk''
Ik logeer dus nu bij mijn vader, en hij had het zelfde probleem, zijn vriend heeft het voor hem opgelost.. Maar ik kon geen verbinding maken, dus toen had mijn vader hem weer opgebeld, om te vragen of hij mij kon helpen.. Dus via de telefoon zei hij dat ik naar de eigenschappen op de netwerk moest klikken, en dat ik de Security type en encryption type moest veranderen, en de nieuwe wachtwoord ingetypt.. Nu werkt alles weer, maar mijn vraag is als ik weer thuis ben dat ik wel verbinding kan maken met mijn eigen internet? Aangezien de instellingen heb veranderd? Of krijg ik dan weer dezelfde probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Vermoed dat het wel meevalt
Vaak onthoudt de pc wel welke voorkeurs netwerken er zijn
maar als je modem of beter gezegd route ingesteld staat op je standaard incryptie en je heb daar geen ander ww zelf ingevuld zou je de gegevens in de meeste gevallen dus idd op het modem/router aan treffen.

De encryptie en eas of tkip type vindt hij meestal vanzelf wel
alleen het ww handmatig invoeren is dan nodig en eenmaal op het net kan je dan thuis weer deze toevoegen aan voorkeursnetwerken
dat mag je eigenlijk ook wel nu doen bij je vader dan zie je vaak dat er ook die ander nog wel staat.
Als dat niet het geval is, dan gewoon als je thuis bent goed inloggen en deze ook als standaerd voorkeursnetwerk toevoegen
dan hoef je een volgende keer niet weer opnieuw de zaak in te stellen.
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
Afhankelijk van de instellingen van het modem waar je bent zal je als je draadloze verbinding wilt hebben de key nodig hebben die daar op het modem is ingesteld. Je kan dat vinden door bedraad verbinding te maken. Ga dan naar start type cmd en in het scherm ( zwart) dat dan verschijnt type je ipconfig gevolgd door enter.
Je krijgt dan een lijst waarin onder de proxy het ip nummer van het modem te zien bijvoorbeeld 192.168.0.1
Schrijf dat op.
Ga daarna naar internet explorer en type daar in de adresbalk het nummer in. Je komt dat in het modem en kan daar instellingen nakijken en aanpassen. Mogelijk moet je daar een wachtwoord intypen. Als iemand dat gedaan heeft zou hij/zij dat ergens moeten hebben opgeschreven. Standaard is dat vaak admin - admin.
Gebruik de handleiding van het adsl modem of de router.
!!!
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing