waarom moet ik hier en op forums steeds opnieuw inloggen?

Wordt er echt niet goed van... kan iedere paar minuten opnieuw mijn gebruikersnaam en ww invoeren. Al klik ik aan dat mijn pc het moet onthouden; hij onthoudt het niet. Heb in mijn internetopties ook alles al proberen aan te passen: acceptatie van cookies etc.
Wie weet raad? Vind het namelijk nog al irritant dat ik continue opnieuw alles moet intikken.
Dit is zowel op deze site als op andere fora het geval... ik log in, blader door de pagina's: kan weer opnieuw inloggen. Weer inloggen dus: paar minuten later weer.... pfff.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In Internet Explorer onder Extra -> Internet Opties -> tabblad Privacy zou de schuif voor de internet instellingen in het midden op normaal moeten staan. Kijk ook even bij de knop websites of goeievraag.nl niet op de lijst staat van websites waarvan altijd de cookies worden geblokkeerd.

Begin eens met de betreffende cookies te *wissen*. Heb je dat al geprobeerd?

Dat is gedaan voor de veiligheid, echter in de meeste browsers kun je instellen (of je wordt er omgevraagd) om je login gegevens te bewaren. Als je dit doet zal iedere keer dat je naar zo'n site gaat je automatisch ingelogd worden. (dit gaat uiteraard niet op voor speciaal beveiligde sites als bijvoorbeeld bij banken). Toegevoegd na 2 minuten: Kijk ook nog even naar het hoogtenivo van je beveiliging in je browser, iets lager zetten kan het probleem al laten verdwijnen.

Heb je toevallig de gegevens aangepast en sindsdien de browser nog niet opnieuw opgestart, of selfs je PC opnieuw gestart? Dat wil nog wel eens helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100