Hoe zo geven ze de naam Matroska de afkorting mkv?

Iemand vroeg mij laast waar staat mkv voor toen zij ik Matroska of zo iets en toen vroegt die waar de v dan voor staat daar kon ik geen antwoord op geven dus om het nu duidelijk voor mij te maken waar staat MKV letterlijk voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De V staat voor Video. MK staat voor Matroska.

Toegevoegd na 33 seconden:
Er zijn ook .mka-bestanden. Daar staat de a voor audio.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad ik had er ff niet aangedacht om het ff op wiki op te zoeken. Bedankt voor je reactie!