ik ben een DIGIBEET : wat moet ik doen om een ad blocker werkend op mijn computer te krijgen ?

doe alsof ik 4 jaar ben en niets weet of begrijp van computers, anders heb ik niets aan het antwoord/de uitleg !
1) hoe werkt het/ik wil geen advertenties meer zien,kan dat?
2) hoe kan ik het op de computer krijgen, door te installeren?
hoe doe je dat ?

Toegevoegd na 25 minuten:
1a) ik wil geen b.e.w.e.g.e.n.d.e. ad's meer zien, kan dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zal ik maar een poging wagen dan? Om te beginnen ben ik van Internet Explorer overgestapt naar Firefox. Je kunt daar, net als bij IE, links de favorieten (die hier Bladwijzers worden genoemd) in beeld krijgen en dat vind ik handig. Voor de rest werkt Firefox vrijwel hetzelfde als IE.

Via Firefox ga je naar de volgende link, waar je Adblock Plus kunt installeren: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/
Je klikt op Toevoegen aan Firefox > Nu installeren en klaar is Kees... Vrijwel op geen enkele website kom je nog advertenties tegen. Pop-ups ben je in elk geval helemaal kwijt.

Op deze website (GV) heb ik nog nooit één advertentie gezien. Op andere sites kom je nog zelden tegen.

Voor IE bestaat er een vergelijkbaar programma, maar dat geeft na een tijdje de melding dat "het maximum aantal advertenties is geblokkeerd" en je de betaalde versie moet nemen. Bij AdBlock Plus is dat niet het geval. En mocht je toch een advertentie tegenkomen, dan kun je die via je rechter muisknop blokkeren.

Het programma nestelt zich in je browser. Via Extra > Add-ons > Extensies kun je in- of uitschakelen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het leuke van Firefox is overigens vooral dat je, behalve Adblock Plus, ook talloze andere programma's (lees: add-ons) aan je browser kunt toevoegen om die leuker, mooier, veiliger, sneller en handiger te maken. Je vind ze hier: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/extensions/?sort=hotness
Zo kan ik ook DoNotTrackPlus van harte aanbevelen. En zeg nou zelf: met een paar gele tulpen boven in beeld wordt internetten sowieso toch een stuk leuker?!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie uitleg, Pieter2011. Hoe krijg je de bladwijzers links in beeld? Dat is me nog niet gelukt.
Pieter2011
11 jaar geleden
Dankjewel Dorske! Jij hebt Firefox dus ook ontdekt...
Die bladwijzers kun je links in beeld krijgen door op te klikken op Beeld > Zijbalk en een vinkje te zetten bij Bladwijzers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adblock plus werk fantastisch voor Firefox.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord.
Pieter2011
11 jaar geleden
Graag gedaan! Maar de hamvraag is: heeft het gewerkt en ben je van die advertenties verlost?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet op firefox, maar WEL op google chrome..... ben blij !
Pieter2011
11 jaar geleden
Mooi zo, Jodokus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
later probeer ik ook firefox te verlossen met de adblocker, dat lukte niet, google chrome wel : BEN BLIJ, dankjewel.!

Andere antwoorden (2)

Meestal als je monzila fIrefox gebruikt dan hebje er geen last van anders moet je een google toolbar gebruiken daar zit meestal wel een redelijke ad/pop-up blokker in die niet te zwaar is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke vette min! Hoezo weet een 4jarige wat mozilla is? Of een toolbar? enz. enz.
Antwoord van een andere digibeet, die het net heeft gedaan en nog aan het bijkomen is van haar eigen brilliance ;-))
- google op ad block plus
- open ad block plus
- als je nu explorer als webbrowser gebruikt zal ad block plus zeggen dat je huidige webbrowser niet werkt voor ad block plus en zeggen dat je firefox moet gebruiken als webbrowser. als het goed is staat er ergens een blokje waar je op kunt klikken naar firefox.
- installeer firefox als webbrowser. gewoon klikken op ja en doorgaan etc. het kan wel even duren, misschien moet je een keer je compu afsluiten o.i.d., geen paniek, blijf ademen
- als het goed is staat er nu een icoontje van firefox op je benedenste navigatiebalk, naast de grote E van explorer
- laat die E van explorer nog staan, want daarin staan al je favorieten!!
- probeer een beetje hoe firefox werkt, het is anders dan explorer. zet je favorieten over. ik heb nog Niet ontdekt hoe dat snel kan, dus ik open maar gewoon al mijN favorieten en zet de http-adressen over naar een tabblad (bladwijzer in fixefox-jargon) in firefox.
-sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord.