Mijn laptop gaat na het opstarten steeds uit, wat is er aan de hand?

Toegevoegd na 7 minuten:
Hij heeft het altijd perfect gedaan en van het ene op het andere moment heb ik dit probleem.
Accu is niet leeg!! Gebruik de laptop bijna altijd met snoer!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hij is defect?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede mogelijkheid!

Andere antwoorden (3)

Een logische optie is dat de accu vrijwel leeg is.

Een andere is dat je de laptop ingesteld met zeer zuinige modus, en als de latop niet aan een lader zit, hij na 1 of 2 minuten al in spaarstand gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er een probleem in windows. Probeer de windows hersteloptie eens. Of recover je hele laptop met de recover cd/partitie. Let op maak eerst een backup van je documenten op een externe bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat nergens dat de vragensteller Windows gebruikt of daar een probleem mee heeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien de meeste mensen gebruik maken van Windows ben ik hier vanuit gegaan. Mocht deze persoon wel windows gebruiken, dan is dit een mogelijkheid.
Mijn vermoeden is dat JIJ geen Windows gebruiker bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel.
Indien de laptop steeds tijdens de Windowsstartroutine telkens opnieuw opstart, heb je gelijk dat er een probleem met Windows is. Maar voordat je Windows opnieuw installeert of herstelt, zou ik eerst naar de hardware kijken. Als de laptop telkens opnieuw opstart, wordt het maken van een backup zonder tweede machine best lastig.
Als je een laptop altijd met snoer gebruikt, is de akku na 1-2 jaar meestal wel helemaal op en heeft nauwelijks nog restcapaciteit. De laptop gaat op de batterijstand dan ook snel uit of in de slaapstand. Indien dit ook gebeurt met snoer is waarschijnlijk de laptop defekt.
Probeer maar eens zonder akku op te starten (wel met snoer). Lukt dit wel, dan is de akku defekt. Lukt dit ook niet is waarschijnlijk het mainboard defekt. Kom je wel in het operating system (Windows, Mac, Linux), kan het evt. aan je powersave instellingen liggen, maar daar ga ik niet van uit.