Waar kan ik een brandbare DVD met ruim 5 GB ruimte kopen?

Ik ben op zoek naar een brandbare DVD Rom voor een spel wat ik laatst van een vriend via internet heb gekregen van ruim 5 GB. Hoe het ook kan, ik moet het op een DVD Rom zien te zetten maar die zijn alleen te vinden met 4,7 GB ruimte. Waar zou ik ze kunnen krijgen met minimaal 5.351.040 Kb ruimte?

Of zou er nog een alternatief zijn?

Misschien nuttig om te weten:

Het bestand staat al op m'n pc, en bij type bestand zegt het: Image-bestanden

Dank je wel alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Spellen op een dvd branden is niks meer dan zonde van je dvd's. Je zegt dat het een image file is, dus kan je dat bestand gewoon mounten. Gewoon even het gratis programma poweriso downloaden, die maakt dan een virtueel dvd-station op je computer waardoor je computer denkt dat er een extra schijfstation is. Door met je rechtermuisknop op het image bestand te klikken en dan te mounten met poweriso is het net alsof je het spel op dvd hebt, maar ondertussen staat alles gewoon op je harde schijf, en dat bespaart een heleboel geld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die bestaan niet. Een dvd heeft altijd 4,7 GB ruimte. Wat je kan doen is een Bluray schijf (25 GB) kopen en het spel eropzetten, of een USB-stick kopen die groot genoeg is (minimaal 8 GB dus), óf met een knipprogramma het programma in tweeën knippen en op twee schijven branden (zie www.google.nl). Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je ook kan proberen is het spel te comprimeren en dan op een dvd branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, allemaal waardeloze adviezen, want het spel zal dan nooit meer willen installeren en daarom bewaar je het toch?!
Omdat je ook al niet weet dat er (al jaaaren) dual layer DVD's bestaan maakt dat je een dik minpunt verdiend hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Je hebt gelijk. Het spijt me.
Als ik het me goed herriner heb je discs van 700MB, Van 4,7 GB (Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet een zgn. double layer DVD hebben.
Hier past 8,5 GB op.
Te koop bij o.a. mediamarkt e.d.
Of op internet bij Bigdennis.nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strikt genomen heten dit dual-layer DVD's, maar sommige fabrikanten hebben het ook al over double layer.
Double layer betekent eigenlijk een (1) dubbeldikke laag en dual dat er 2 lagen zijn. Dat laatste is het geval, het zijn 2 afzonderlijke lagen die beschreven kunnen worden.