Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

één cel in meerde excel documenten optellen?

Ik heb een map op de pc, hierin staan 500 excel documenten. Van deze documenten wil ik elke keer bijvoorbeeld cel "E18" optellen.

Dus even simpel:

1 map
500 excel documenten
Opdracht: Tel van elk document cel E18 op, en zet dit in een extern excel document.

Kan dit? Dit zou me een hoop werk schelen!

Gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt naar andere documenten verwijzen op de volgende manier:

='C:\Users\mijnnaam\Documents\[voorbeeld.xlsx]Blad1'!E18

Je zou nu dus 500 verwijzingen onder elkaar kunnen zetten (snel te doen met 'doortrekken'), en de waarden optellen.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing