Hoe kan het dat andere mensen toch zien aan wie je een email stuurt. als je een BCC gebruikt?

Ik stuurde een mail naar een bedrijf, maar omdat ook andere mensen hier baat bij hebben, heb ik deze mensen een BCC gestuurd. Nu kreeg ik een mail terug. Dat de mail verder, gestuurd was naar nog een belang hebbende. Maar de andere namen waren eerst verwijderd. Hoe kan dit???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Dat kan niet.
Waarschijnlijk bedoelen ze de hoofding van het oorspronkelijk bericht, dus waar verzenddatum, en de AAN-persoon instaat. Dat was er waarschijnlijk maar 1.

Tenzij je het niet als BCC verstuurd hebt maar per abuis als CC...
11 jaar geleden
BCC staat voor Blind carbon copy en betekend dat de ontvangers van je bericht die je hebt vermeld staan in AAN niet kunnen zien dat het bericht is doorgestuurd en ook kunnen BCC ontvangers niet elkaars e-mailadres zien.

Het lijkt me stug dat het bedrijf kon zien dat je bericht is doorgestuurd vanwege dat deze nergens in de headers kan worden terug gevonden.

Wel kon de ontvangende bedrijf ingelicht zijn door iemand die je in de BCC hebt vermeld staan of je hebt per ongeluk hun in CC gezet in plaats van BCC want dan kan de ontvangers wel zien dat je bericht is doorgestuurd aan iemand anders.

Wel dien ik je aan te geven dat BCC ontvangers wel de ontvanger die in het veld AAN staat vermeld kunnen zien.