Is er een verschil tussen een commerciële link en een affiliate link? Zo ja, wat is het verschil precies?

Soms zeggen ze je mag geen commerciële links plaatsen, of ze zeggen je mag geen affiliate links plaatsen. Is daar verschil tussen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een commerciële link een is een link bedoeld om reclame te maken en meer bezoekers te krijgen. Een affliate link is een link naar een website met als toevoeging een kenmerk van de affliate zodat in de statistieken gezien kan worden via welke affliatie bezoekers zijn gekomen. De affliate wordt hiervoor beloont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kort maar duidelijk uitgelegd.

Andere antwoorden (1)

Ja een affiliate link is altijd een commerciele link maar een commerciele link is niet altijd een affiliate link... (iets met een mus en een vogel).

Als er dus staat geen commerciele link mag je beide niet, als er staat geen affiliate link mag je in principe wel je eigen bedrijfswebsite link geven.

Wat een affiliate link is staat hier: beschreven.

Affiliate marketing is een vorm van Internetmarketing waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gegenereerde verkopen of leads (zoals lidmaatschappen - abonnementen) die de affiliate heeft aangeleverd. Affiliates kunnen dit bewerkstelligen door advertenties van adverteerders op hun website te plaatsen. Als er uit het doorverwijzen van klanten naar de adverteerders een verkoop of lead volgt, ontvangt de affiliate hiervoor een vergoeding van de adverteerder. Er kan ook per click of per pageview betaald worden. Voorbeelden van typische affiliate concepten zijn bijvoorbeeld vergelijkingssites, cashbacksites of nieuwsbrieven.

Een commerciele link kan in principe elke link zijn naar een bedrijfswebsite.