Verschil tussen Intel Core i7 2e en 3e generatie?

Wat is nou het verschil er tussen? Ik wil graag een laptop kopen maar moet ik dan wachten en een 3e generatie i7 kopen of is een 2e generatie i7 ook goed?
Ik heb hem nodig voor school maar wil er ook games op spelen, cod4 en diablo3 bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Als je de tijd hebt zou ik altijd wachten. De nieuwe Intel chips van de Ivy Bridge generaties hebben vooral een veel betere grafische processor. Heel veel sneller zijn ze niet, maar juist die betere grafische prestaties zijn het wachten waard.

En je kunt verwachten dat de huidige Sandy Bridge laptops zullen dalen, dus wachten heeft sowieso zin. De eerste laptops met Ivy Bridge processor zijn al te koop, maar dan alleen nog met de i7 topper. De i3 en i5 volgen later.
paulus811
11 jaar geleden
de oude generatie i5/i7 maakte gebruik van intel's HD 3000 grafische chips.
de nieuwe generatie maakt gebruik van intel's HD 4000 grafische chips, verder zijn deze met een 22nm proces gemaakt, dus kleiner, en zuiniger de nieuwe verbruiken 77 watt, tegen de 95 watt van zijn voorganger.

als je een losse 3d kaart in je laptop hebt, dan kan je voor een oude generatie i5/i7 gaan, heb je dit niet, ga dan voor de nieuwe generatie, deze is echt stukken sneller dan zijn voorganger, en komt in de buurt van een 240GT van nvidia..

overigens heb je voor het gamen niks aan een i7, aangezien games games hyperthreading gebruiken, dus een i5 3570k zou ook meer dan voldoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
aangezien GEEN games hyperthreading gebruiken...

trouwens, betere gpu op de chip, en zuiniger.. nieuwe generatie is top voor laptops ;)