Waarom klik ik met mijn wijs vinger soms onverwachts op de linker muisknop?

Soms als ik een antwoord aan het lezen bent.
Klik ik onverwachts op de linker muisknop, dit gebeurt wel 4 tot 5 keer en dan houdt het vanzelf op...
Weet iemand iets hierover?
Is dit ook een soort verschijnselling van een soort ziekte of zo? Dit heb ik al heel lang...
Zijn er meer mensen met dit probleem, of ben ik de enige?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zoiets heb ik ook weleens bij mijn oog dat die dat af en toe trilt.
In GV heb ik hierover nog wel een antwoord gevonden en dat verschijnsel was op zich niet schadelijk.

Het per ongeluk 1x klikken komt bij mij voor doordat ik iets te veel (onbewust) op de muis rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zou het kunnen dat je iets te lang achter de computer zit af en toe ? Dat is namelijk helemaal niet zo goed voor je hand, pols en armgewrichten en spieren, want door al die kleine bewegingen kun je op den duur zelfs permanente schade oplopen. Onwillekeurige spierbewegingen zoals het genoemde klikken kan daar bij horen, maar op en duur moet je ook uitkijken voor krachtverlies in je hand / arm. Dat noemen we RSI, n het is een vorm van overbelasting, die je echt voor 95 % zelf in de hand hebt.

- Nooit langer dan een half uur tot een uur achter elkaar computeren zonder iets anders met je handen / armen te doen
- Oefeningen tussendoor doen (vreemd genoeg vooral met je hoofd / nek en schouders)
- Als het pijn doet : stoppen !!! En dan echt langere tijd stoppen, tot het geen pijn meer doet.

Ik heb het heel erg gehad met mijn rechterhand (combinatie van computeren en mijn werk, postbezorgen waarbij je je armen ook vrij zwaar belast, en hoewel het nu goed gaat gaat het nooit meer helemaal over. Met links leren muizen heeft wel enorm geholpen trouwens, (bleek nog makkelijker ook), maar sindsdien doseer ik wel veel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een aanwensel,omdat je deze muisknop nou een maal veel gebruikt.
heeft helemaal niks met ziekte te maken,hooguit dat je een beetje haast hebt en misschien wilt reageren.
of je moet heel erg zenuwachtig zijn,dat je je vingers niet stil kunt houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je wel gewoon spastisch en moeten wij daar gewoon achter zien te komen door jouw vragen te beantwoorden. Want ongecontroleerde spierbewegingen horen daar namelijk ook bij...

Maar ondanks dat bovenstaande zou kunnen. Stuurt het lichaam signalen door naar bijvoorbeeld de vingers om spieren aan te trekken, of te ontspannen. Dit is namelijk een punt dat ieder mens wel eens heeft. Hetzelfde gebeurd namelijk als je, je wilt uitrekken. Hoewel het lijkt alsof dit voor het grootste deel gecontroleerd gebeurd zijn dit voor het overgrote deel een serie ongecontroleerde spierbewegingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is psychokinese... Het is een trigger, een herkenning die uit zich in een "JA" en dat is die muisklik...
Is geen ziekte maar de waarheid die spreekt, het kan duiden op mediamieke gaven...

Het is geen probleem, maar een teken van het kennen van dat wat waar is... En anderen herkennen dat, vandaar dat je zo scoort op Gv... Heel fijn en heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een tick of automatisme door herhaaldelijk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij Repetitive Motion Disorder. Stop meteen met GV-en. Minimaal 1 week. Probeer het daarna weer eens.
Hopelijk zijn je klachten dan verdwenen.
Te lang en teveel werken met de computermuis geeft
op den duur bij sommige mensen lichamelijke klachten.
Uiteraard moet je het helemaal zelf weten, maar ik heb wel de indruk dat je GV-fanatisme mede oorzaak is van je fysieke klachten en het zou dus goed zijn om wat te minderen.
Er zijn nog zoveel andere dingen om te ontdekken ....