Mag een internet webshop zoals Hema.nl je IP adres opslaan?

Ik heb laatst gehoord over iemand die 1000 bestellingen heeft gedaan en ze nooit heeft opgehaald mogen zij zijn ip natrekken voor zijn adres (bij Hema bestel je en laat je het bezorgen in een winkel naar keuze en daar reken je ook af)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Als u een bestelling plaatst moet u ook al uw gegevens opgeven zoals naam, adres, enz.
De software kan ook automatisch uw IP-adres opslaan.

Opslaan is niet verboden, de bescherming van de persoonlijke gegevens bepaald enkel dat zij die niet mogen doorgeven aan derden voor commerciéle doeleinden.

Indien u valse adres gegevens opgeeft bent u niet meer te goeder trouw en ik kan mij voorstellen dat Hema niet gelukkig is met 1000 niet afgehaalde bestellingen.
Het is nogal wiedes dat zij bij een rechtzaak alles zullen doen om de dader op te sporen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker mogen ze zijn ip adres opslaan, net als jij de nummers van mensen die jou bellen mag bewaren.
Om van een ip adres naar persoonsgegevens te gaan is een tweede, ik denk dat daar een rechter aan te pas moet komen die al dan niet de internetprovider de opdracht moet geven te vertellen wie er op dat moment gebruik maakte van dat ip adres.